سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد کرامتی از شرایط سینما و تلویزیون/ تن به بازی در هر نقش و پروژه نمی‌دهم

masood-keramati

بازیگر مجموعه «گناهکاران» با انتقاد از کیفیت آثار تلویزیونی و سینمایی تاکید کرد در هر نقشی بازی نمی‌کند.

بازیگر مجموعه «گناهکاران» با انتقاد از کیفیت آثار تلویزیونی و سینمایی تاکید کرد در هر نقشی بازی نمی‌کند.

مسعود کرامتی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: پیشنهادهایی داشته‌ام که متاسفانه فیلمنامه‌ها ضعیف بود و نظر من را جلب نکرد. در مجموع باید گفت که شرایط سینما و تلویزیون خیلی خوب نیست و به ندرت آثار قابل توجه وجود دارد. از طرفی طبیعی است که با وجود این تعداد بازیگر در کشور ، بهترین پیشنهادها به من پیشنهاد شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط سخت و کیفیت آثار بعد از مدتی در روند تصمیم‌گیری یک بازیگر تاثیر می‌گذارد گفت: من نگرانی خاصی ندارم، اما این جریان و شرایط بد باعث می‌شود که بسیاری از بازیگران پس از مدتی به جبر ناخواسته تن بدهند و نقش‌ها و فیلمنامه های ضعیف را بپذیرند. این وضعیت نه تنها در سینما، بلکه در تلویزیون هم حاکم است. ما تولیدات بسیار ضعیفی را شاهد هستیم، به دلیل شرایط اقتصادی میزان تولید کم شده است و در کل رغبتی برای حضور پررنگ در این فضا برای بسیاری ایجاد نمی‌شود.

کرامتی درباره عزم و اراده موجود برای بهبود شرایط گفت: امیدوارم فقط عزم و اراده وجود نداشته باشد، به نوعی احساس می کنم عمدی در کار وجود دارد و این در واقع برگرفته از فرهنگی است که در جامعه رواج دارد. گویا مدیریت فرهنگی شرایطی را ایجاد می‌کند تا اکثر ستاره های سینمای ما شخصیت‌های کمیک باشند که بیشتر توهین می‌کنند و دروغ می گویند. از طرفی هم اشخاصی که ژست روشنفکری می‌گیرند. ذره ای قواعد را در راستای فرهنگ جامعه و سینما رعایت نمی کنند و بعد طلبکار هم هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «ضد گلوله» ادامه داد: من ۵۰ درصد از آثار سال‌های فعالیتم را دوست ندارم، اما از طرفی درآمدی غیر از این حرفه ندارم، با این وجود باز هم به هر نقش و کاری تن نمی‌دهم تا عزت نفسم را حفظ کنم، اما شان بازیگری از میان رفته و دیگر هنرمند جایگاه درستی ندارد، روز به روز هم به این جریان دامن زده می شود و مرتبه هنر و هنرمند بیشتر نزول می‌کند.

بازیگر مجموعه «راه بی‌پایان» افزود: یکی از عواملی که مسبب این وضعیت بوده، تلویزیون است که بزرگترین لطمه را به هنر بازیگری و کیفیت بازی‌ها وارد کرده است. بدون نظارت و پذیرفتن هر شخصی به عنوان بازیگر در تلویزیون حداقل جایگاه برای هنر بازیگری در نظر گرفته شده است. شخصی وقتی من را در خیابان دید گفت: سال‌ها پیش از این ما به راحتی هنرپیشه‌ها را در خیابان نمی‌دیدیم، اما الان همه جای شهر پر از هنرپیشه است.

وی درباره آخرین فعالیت‌های خود در زمینه کارگردانی و بازیگری گفت: در تلویزیون مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه دار» را داشتم که به دلیل برخی مشکلات مالی تولید آن کامل نشد و آخرین کاری هم که به عنوان بازیگر در آن حضور داشتم، نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی بود که هنوز اکران عمومی نشده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>