سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

امیدوارم در جشنواره فجر به فیلم اولی‌ها توجه شود/ دور از رقابت لذت می‌برم

parinaz-izadyar

بازیگر فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» ابراز امیدواری کرد در جشنواره فجر به نسل جوان توجه مضاعف شود.

بازیگر فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» ابراز امیدواری کرد در جشنواره فجر به نسل جوان توجه مضاعف شود.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: حدود یک هفته پیش بازی من در فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان به پایان رسید، هر چند که من زمان زیادی در خدمت گروه نبودم، اما به واقع از کار لذت بردم. معتقدم که از لحاظ فیلمنامه و کارگردانی یک اثر متفاوت و خاص شده و مورد استقبال واقع می‌شود.

وی درباره روند انتخاب آثاری که در آنها حضور دارد و آینده حرفه‌ای خود گفت: شرایطی را پیش رو دارم که باید با دقت به انتخاب نقش و فیلمنامه بپردازم. یک اشتباه می‌تواند به روند کاری من لطمه وارد کرده و آن را از مسیر درست خارج کند. در خصوص انتخاب آثار هم حساسیت به خرج می‌دهم و پیشنهادهای را که ارائه می شود را با دقت بررسی می کنم.

بازیگر فیلم «خط ویژه» در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به سال‌هایی که در عرصه بازیگری حضور دارید ، از جایگاه حرفه‌ای خود راضی هستید گفت: زمان می گذرد و شاید من برای ۱۰ سال آینده به جایگاه واقعی خودم فکر کنم، اما از طرفی در این مسیر شرایط سینما هم دخیل است. مقصر این بخش از جریان من نیستم، بسیاری از کارگردان‌ها هنوز برای سپردن نقش اول آثار خود به بازیگران جوان تر اطمینان نمی‌کنند. من هم تا امروز تلاش کردم با تفکر و مشورت گرفتن از بزرگترها پیشنهادها را بررسی و انتخاب کنم. فعلا از این روند راضی هستم .

parinaz-zamaneh

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زمانه» گفت: بی تردید من دوست داشتم که شرایطم بهتر از این باشد، حجم زیادی از فیلمنامه‌های پیشنهادی هستند که پس از خواندن دو خط ابتدایی رغبت به ادامه مطالعه آن ندارم و اینها در روند کار موثر است، ضمن اینکه از بازیگری و تجربه هایم لذت می‌برم و در مقطعی هستم که خودم را محک می‌زنم و با برنامه و آهسته و پیوسته مسیر موفقیت را طی خواهم کرد.

وی در مورد نقش خود در فیلم سینمایی «۳۶۰درجه» و رقابت در جشنواره فیلم فجر گفت: نقش من در فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» تاثیرگذار و خوب است و من از آن لذت بردم . به رقابت فکر نمی کنم و همانطور که گفتم فعلا از بازیگری لذت می‌برم. هر چند که کمتر کسی است که اگر اتفاق خوبی در جشنواره برای او رخ بدهد، خوشحال نشود و من امیدوارم برای این فیلم و گروه اتفاق خوبی بیفتد.

ایزدیار درباره جشنواره فیلم فجر و نحوه برگزاری و کیفیت آن گفت: جشنواره سال گذشته حس خوبی از لحاظ نحوه برگزاری و کیفیت به من داد، هر چند که جشنواره فجر باید هر سال عملکرد بهتری داشته باشد، اما مساله ای که من دوست دارم در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار بگیرد، بها دادن بیشتر به فیلم اولی‌ها در بخش مسابقه سینمای ایران است که رقابت خوبی در آنجا شکل می‌گیرد.

وی گفت: نسل جوانی که امروز کار می‌کنند با پرهیز از تکرار و جهان‌بینی درست کارهای خوبی را تولید می‌کنند. اگر شرایط ایجاد شود و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، قابلیت‌های بیشتری را بروز می‌دهند و آثار قابل توجهی را تولید می‌کنند. به همین دلیل من امیدوارم که در جشنواره فجر امسال و در بخش سودای سیمرغ کارگردانان جوان بیشتری ببینیم که تعداد آنها هم کم نیست و با انرژی و تفکر تازه کار می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>