سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«زمهریر» گرفتار اختلاف درون‌گروهی اهالی سینما شد/ دیگر اکران فیلم مهم نیست

ali-rouyeen-tan

کارگردان فیلم سینمایی «دلشکسته» این روزها نوشتن را به فعالیت‌های سینمایی ترجیح می‌دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «دلشکسته» این روزها نوشتن را به فعالیت‌های سینمایی ترجیح می‌دهد.

علی رویین‌تن به سوره سینما گفت: بعد از «زمهریر» چند فیلمنامه ارائه دادم که هیچکدام موافق طبع دوستان نبود و همه رد شد. کارکردن بسیار سخت شده و از طرفی هم احساس می‌کنم سیستم و فضا به گونه ای است که می‌خواهند من نباشم. سینمای امروز دو طیف را می پسندد یا باید برند باشی تا بالا دستی‌ها از شنیدن نامت خوشحال شوند یا اسمت پر سرو صدا باشد. من جزو هیچکدام از این دو نبودم و زد و بندی هم با گروه خاصی ندارم.

وی افزود: زد و بند من همیشه با خدا بوده است. «زمهریر» هم اگر الان اکران عمومی نمی‌شود به دلایل زیادی بر می‌گردد. هیچوقت به ما نگفتند که اگر اصلاحات انجام شود می‌توانیم فیلم را اکران کنیم. ما در ادوار مختلف ۴ نسخه را مناسب دیدیم و آن را ارائه دادیم اما مشکل نمایش فیلم حل نشد. بعدها هر چه فکر کردیم دیگر لزومی برای اکران «زمهریر» ندیدیم. ضمن اینکه الان دیگر بحث اکران فیلم مطرح نیست. همه چیز باهم به این فیلم آسیب زد و گرفتار اختلافات درون گروهی اهالی سینما شد.

وی گفت: این روزها ترجیحم بیشتر به نوشتن مجموعه داستان و فیلمنامه‌هایی است که امیدی به ساختنشان هم ندارم. چون عملکرد نهادها و مدیرانشان مرا به این باور رساند که انگار قرار است کار نکنم.