سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

یک بازیگر و کارگردان در «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها»

vahid-rahbani

وحید رهبانی بازیگر و کارگردان جوان و نام‌آشنای تئاتر به «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» پیوست.

وحید رهبانی بازیگر و کارگردان جوان و  نام‌آشنای تئاتر به «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» پیوست.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر، رهبانی که در حال حاضر نمایش مشارکتی «کابوس‌نامه» را روی صحنه دارد به جمع اجراگران پروژه چندرسانه‌ای «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» به اجرای علی اتحاد پیوست. پیش از رهبانی، هانیه توسلی و مهدی احمدی نیز در مقام اجراگران پروژه معرفی شده بودند.

وحید رهبانی بازیگری را از «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و یک سال بعد با پخش سریال «خانه ما» به شهرت رسید. او که سابقه همکاری با کارگردانان مختلفی را تجربه کرده است، با نمایش «کرگدن» اثر ماندگار اوژن یونسکو در کارگردانی نیز خود را مطرح کرد.

بازیگر فیلم سینمایی دویل، ۷ اثر را در مقام کارگردان در کانادا اجرا کرده است و از مهم‌ترین اجراهای داخلی او می‌توان به «در انتظار گودو»، «کرگدن»، «درخت بلوط»  و مجموعه «کابوس‌نامه» که بیش از ۱۰۰ شب تا به حال اجرا داشته است، اشاره کرد.

«مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» تازه‌ترین محصول گروه نمایش آکادمی هنر از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن‌ماه سال در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. علاقه‌مندان برای پیش خرید اینترنتی و استفاده از تخفیف‌های این پروژه چندهنری می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.