سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

رحمان سیفی‌آزاد کارگردانی می‌کند/ «آرزوهای کوچک» در راه تولید

rahman-seifi-azad

رحمان سیفی‌آزاد ناظر کیفی، مدیر تلویزیون و فیلمنامه‌نویس سینما به زودی روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

رحمان سیفی‌آزاد ناظر کیفی، مدیر تلویزیون و فیلمنامه‌نویس سینما به زودی روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

سیفی‌آزاد به سوره سینما گفت: امسال در جشنواره فیلم فجر حضور ندارم، با وجود اینکه برای وقوع این اتفاق تلاش هم به خرج دادم، اما نشد. این روزها منتظر آماده شدن فیلمنامه‌ای با عنوان «آرزوهای کوچک» هستم که داستانی اجتماعی دارد و به زودی برای گرفتن پروانه ساخت آن اقدام خواهم کرد. این فیلمنامه درباره یک مادر و دختر است و اتفاقاتی که برای آنان رخ می‌دهد.

وی افزود: سعی ام بر این است که فضاسازی متفاوتی داشته باشم و قرار نیست آن چیزی که از «من مادر هستم» یا «خوابزده ها» در ذهن مخاطب وجود دارد در این فیلم برای او تکرار شود. ایده «آرزوهای کوچک» از من است و این روزها  لیلا لاریجانی در حال پروراندن و نوشتن آن. این اثر سینمایی اولین تجربه من در کارگردانی فیلم بلند به حساب می‌آید و امیدوارم این نخستین گام را به خوبی بردارم.

سیفی‌آزاد درباره همکاری با فریدون جیرانی گفت: اینطور نیست که بین من و ایشان تشابه نگاه و سلیقه وجود داشته باشد. او کارگردان پیشکسوتی است با برداشت‌های خاص از سینما، من نیز به عنوان کسی که می‌خواهد اولین فیلمش را بسازد، نگاه خودم را دارم. ضمن اینکه یادگرفتن از بزرگان همیشه در مرام کاری من بوده است. دو همکاری پی در پی من با ایشان به فیلمنامه هایی برمی‌گردد که من نوشتم و ایشان پسندید.

نویسنده «خوابزده‌ها» ادامه داد: همیشه سینمای اجتماعی را دوست داشته ام و تصمیم گرفتم برای شروع کار به سراغ این گونه بروم. «آرزوهای کوچک» ابدا یک فیلم تلخ نیست. این سوژه و نوع داستان است که روایت آن را به من نشان می‌دهد. فعلا منتظر هستم فیلمنامه کامل شود تا بعد بتوانم در مورد فرم ساختاری آن تصمیم گیری کنم. چیزی که می‌دانم این است که اصلا قصد نداریم یک ماجرای اجتماعی را با زبانی گزنده و نچسب تعریف کنیم.

رحمان سیفی‌آزاد ناظر کیفی باسابقه و مدیر گروه فیلم و سریال شبکه اول، پیش از این فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «خوابزده‌ها» و «من مادر هستم» را نوشته است.