سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب

امین حیایی در «آدم باش» می‌نوازد و می‌خواند/ در راه جشنواره سی و سوم

adam-bash1

مجید جوانمرد از پایان فیلمبرداری فیلم جدیدش تا ۲۰ آذرماه در شمال کشور خبر داد.

مجید جوانمرد از پایان فیلمبرداری فیلم جدیدش تا ۲۰ آذرماه در شمال کشور خبر داد.

جوانمرد به سوره سینما گفت: پروژه «آدم باش» به تهیه کنندگی و کارگردانی من این روزها آخرین مراحل فیلمبرداری را در شمال کشور می گذراند و احتمالا تا ۲۰ آذر کار مان را به پایان می‌رسانیم و به تهران بر می گردیم. تا امروز ۷۵ درصد از کل فیلمبرداری به پایان رسیده و ۲۵ درصد باقی مانده در همین منطقه انجام می شود. پیش از این حدود ۲۰ روز هم در لوکیشن‌هایی در شهر تهران کار کردیم.

وی افزود: اتفاق مهمی که در این فیلم کمدی رخ داده به امین حیایی بر می‌گردد. او برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران در این فیلم به طور زنده می نوازد و می خواند. انتخاب او و سایر بازیگران به گونه ای شکل گرفته که در عین حال که طنازانه به ایفای نقش می پردازند، حال و هوای اجتماعی، جنایی، گانگستری، ملودرام و کمدی فیلم را هم در بیاورند. خدا را شکر تمام بازیگرانی که بر سر کار آمدند همان کسانی هستند که از ابتدای امر انتخاب شده بودند.

جوانمرد که به عنوان یک فیلمساز اکشن در دهه ۶۰ شهرت داشت درباره اینکه آیا روی آوردن او به سینمای کمدی به معنی یک تغییر ذائقه است، گفت: در حقیقت یک تغییر تاکتیک شکل گرفته است. درست است که این اولین فیلم کمدی من به حساب می آید، اما اینطور نیست که بدون تسلط کافی به عرصه قدم گذاشته باشم. همیشه به این نوع از سینما فکر می کردم و می دانم فیلم طنز ساختن کاری است که باید از کلیشه ها دور باشد.

adam-bash2

این کارگردان درباره اینکه آیا «آدم باش» را با شیوه فیلمسازی سابق خود جلوی دوربین آورده نیز توضیح داد: به هر حال من همان مجید جوانمردی هستم که مخاطب دهه ۶۰ می‌شناسد و این فیلم دهه نودی نیز از فیلتر ذهنی همان فرد عبور کرده است. ترکیبی از اکشن و طنز و به ویژه فانتزی در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته است. من و آقای روزبهانی دیگر نویسنده اثر، بسیار روی جزئیات قصه، شخصیت پردازی ها، دیالوگ ها و نوع فضاسازی ها کار کردیم.

جوانمرد درباره حضور دوباره خود در جشنواره فیلم فجر پس از سالها، اضافه کرد: ما در پرداخت فیلم ، بیش از هر چیز به ذائقه مخاطب نظر داشتیم و از همان ابتدا به نیت حضور در جشنواره سی و سوم شروع به کار کردیم. جشنواره فیلم فجر برای بنده مرزی بین فیلمسازی و پرده نمایش است و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد. من تعهد دارم که در جشنواره حضور داشته باشم و  تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا فیلم را برسانیم و به نتیجه این حضور نیز خوش بین هستم.

فیلم «آدم باش» داستان مردی را روایت می‌کند که ارتباط او با حیوانات خیلی بهتر از روابط اش با انسان هاست. اکبر عبدی، سیروس گرجستانی، امین حیایی، نیوشا ضیغمی و … در این فیلم بازی می کنند. مجید جوانمرد پیش از این، فیلم هایی هچون «شکار روباه»، «در سرزمینی دیگر»، «عروسی خون»، «مار» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>