سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

شاکردوست و دیباجی در «تابو» متفاوت هستند/ معصومی به جشنواره فجر می‌رسد

khosro-masoomi

خسرو معصومی از بازی متفاوت الناز شاکردوست و هادی دیباجی در «تابو» صحبت کرد.

خسرو معصومی از بازی متفاوت الناز شاکردوست و هادی دیباجی در «تابو» صحبت کرد.

معصومی به سوره سینما گفت: «تابو» این روزها در مرحله ساخت موسیقی قرار داد. کارهای مقدماتی مربوط به تصحیح رنگ را هم انجام داده‌ایم اما امور نهایی این مرحله به زمانی موکول می شود که اثر را روی پرده برای خودمان به نمایش در بیاوریم و نواقص فنی آن را مشاهده کنیم. ان شاء الله در جشنواره امسال حضور خواهیم داشت. در حال حاضر در مورد دیگر فیلم های شرکت کننده آمار دقیقی ندارم، اما نسبت به وضعیت فیلم خودمان خوشبین هستم.

وی درباره ایده فیلم تازه خود و منشأ آن توضیح داد: سوژه این فیلم زمانی در ذهنم جرقه زد که در جزیره میان کاله حضور داشتم و در دریای آن منطقه یک کشتی را مشاهده کردم. ایده اولیه داستان همان جا به ذهنم رسید و با خودم گفتم اینجا می تواند مخفیگاه خوبی باشد برای آدم هایی که از چیزی یا ماجرایی فرار می‌کنند. اینطور شد که قصه را شکل دادم. دو جوان عاشق  فیلم، به این محل پناه می‌آورند، برای آنکه دختر بیچاره قصه برای فرزند آوردن باید به عقد مردی شصت و هفت ساله با سه همسر، در بیاید.

معصومی درباره قرار دادن یک بازیگر ستاره ودر نقشی متفاوت گفت: بازی یک بازیگر تا حد زیادی به شیوه عملکرد کارگردان فیلم بستگی دارد. راستش را بخواهید وقتی یکی از تجربه‌های اولیه هادی دیباجی را تماشا می‌کردم با خودم گفتم اگر برای اولین بار او را در این نقش و با این نوع از بازی دیده بودم هرگز از او دعوت به کار نمی‌کردم، اما برای مثال کارش در «جایی در دوردست» خوب بود و بهانه ای شد تا باز هم از او دعوت کنم. نتیجه می‌گیریم که بازیگرها را باید با در نظر گرفتن کلیت یک فیلم ارزیابی کرد. از او خواستم برایم بازی کند و حالا هم به نظرم به خوبی از عهده کار بر آمده است. همینطور الناز شاکردوست در «تابو» یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های خود را ارائه داده است.

این کارگردان افزود: فیلم جدید من، یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می‌شود. دختر فیلم، عاشق معلم روستا شده و برای فرار از یک ازدواج اجباری، به دل دریا پناه می‌برد. برای در آمدن این فضا بازی بازیگران اهمیت زیادی داشت. قصد ندارم از شیوه کاری خودم تعریف کنم، صرفا عنوان می کنم که سختگیری در تولید یک اثر سینمایی به نیت محقق شدن آنچه در ذهن سازنده می‌گذرد، یک امر طبیعی است. من تلاش کردم همه چیز در «تابو» سر جای خودش باشد. به شما قول می‌دهم الناز شاکردوست و هادی دیباجی را در دو نقش کاملا متفاوت نسبت به آنچه تا امروز دیده‌اید، مشاهده خواهید کرد، هم به لحاظ نوع بازی و هم در گریم چهره و طراحی لباس.

خسرو معصومی درباره فیلم قبلی خود اضافه کرد: هنوز در مورد اکران «خرس» هیچ پاسخی به من نداده‌اند. این فیلم که به آسیب شناسی جنگ می‌پردازد از آغاز هم مشکلی برای نمایش عمومی نداشت و همچنان امیدوار هستم مشکل نمایش آن رفع بشود. موانعی که برای «خرس» ایجاد شد، برای شروع فیلم بعدی‌ام یعنی «تابو» هراسی را در دلم ایجاد نکرد. من همواره قانونمند عمل کرده‌ام. فیلمنامه «تابو» قبل از کلید خوردن پروژه به مراجع ذی صلاح ارائه شده بود و چند مورد اصلاحیه که به آن وارد کرده بودند، اعمال شد. بنابراین با آسودگی خاطر فیلمبرداری کردم و امیدوارم مشکلی در نمایش جشنواره‌ای و اکران عمومی آن سر راه ما قرار نگیرد.

خسرو معصومی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «باد در علفزار می‌پیچد»، «رسم عاشق‌کشی»، «پر پرواز» و … را بر عهده داشته است.