سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

جلال فاطمی با «روباه» در جشنواره فیلم فجر/ آغاز فیلم زندگی سپهری اردیبهشت ۹۴

jalal-fatemi

بازیگر «روباه» این فیلم را اثری جذاب، پرمخاطب و غافلگیرکننده می‌داند.

بازیگر «روباه» این فیلم را اثری جذاب، پرمخاطب و غافلگیرکننده می‌داند.

جلال فاطمی بازیگر و کارگردان سینما درباره فعالیت اخیر خود به سوره سینما گفت: مشغول بازی در فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی هستم که تا به حال حدود نیمی از تصویربرداری پیش رفته است. مراحل فنی همزمان انجام می‌شود و حدود یک ماه و نیم دیگر تا پایان کار باقی مانده است. طبیعی است که با این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت.

فاطمی با بیان اینکه مخاطب با دیدن من در این فیلم غافلگیر خواهد شد ادامه داد: توضیح بیشتری در مورد نقشم در فیلم سینمایی «روباه» نمی‌دهم، اما مخاطب را غافلگیر می‌کنم. ضمن اینکه این فیلم تجربه بسیار خوبی است. بی‌شک مخاطبانی که علاقه به تریلرهای جاسوسی معمایی دارند، از این فیلم استقبال می‌کنند و در صورتی که این طیف از مخاطبان همراه فیلم باشند، اتفاق خوبی می‌افتاد.

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید» درباره تجربه همکاری با بهروز افخمی در «روباه» گفت: تجربه نخستین همکاری با بهروز افخمی بسیار شیرین و خوب بوده، افخمی کارگردانی مجرب و حرفه‌ای است. در خصوص اشراف بر جزئیات قابل کارکرد در اثر مطالعه داشته و به همین دلیل تجربه ای ارزشمند را به دست آورده است که از آن طریق می‌تواند به بهترین نحو به هدف خود دست یابد و آن را با زبان سینما به تصویر بکشد.

همچنین فاطمی درباره کارگردانی فیلم سینمایی «پرنده» که به سه مقطع از زندگی سهراب سپهری شاعر معاصر کشورمان می‌پردازد گفت: بلافاصله پس از پایان کار در فیلم سینمایی «روباه» سفری به خارج از کشور خواهم داشت و به محض بازگشت مقدمات تولید این فیلم را فراهم می کنیم تا پیش‌تولید «پرنده» را در فصل زمستان آغاز کنیم و در اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز پروژه را کلید بزنیم.

وی ادامه داد: تولید این فیلم کار آسانی نیست و من هم علاقه دارم در شرایط مناسبی دست به تولید بزنم و با بودجه کافی پیش‌تولید را آغاز کنم تا از این بابت خیالم آسوده نشود مسائل دیگر را بررسی نخواهم کرد. در مورد بازیگر نقش سهراب باید بگویم که نیاز به یک پس‌زمینه ذهنی درست داریم، ضمن اینکه حدود ۱۰ کاندیدای ناشناخته با پیشینه تئاتری داریم که باید مفصل ویژگی‌های آنها را بررسی کنیم و با نگاهی فراتر از شباهت صرف و با در نظر گرفتن نزدیکی به ذهنیت و جهان درونی سهراب سپهری بازیگر مورد نظر را انتخاب کنیم.

فاطمی درباره قصد علی قوی‌تن برای ساخت فیلمی درباره سهراب سپهری گفت: فکر می‌کنم نگاه من با ایشان متفاوت است. ما آنچنان تکیه بر شباهت نداریم و بیشتر به ابعاد درونی این شخصیت می‌پردازیم تا آن را روی پرده متجلی کنیم. اگر هنرمندی باشد که این ارتباط عمیق با دنیای ذهنی و فکری سهراب سپهری را درک کند، شاید از قید شباهت تا حد زیادی عبور کنیم و مانند بسیاری از آثار اروپایی و آمریکایی با دستیابی به شباهت اولیه کار را تولید کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>