سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۱:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

«آوازهای سرزمین من» به سوال‌ها درباره داعش پاسخ می‌دهد/ احتمال اکران در گروه «هنر و تجربه»

abbas-rafei

فیلم «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی احتمالا در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

فیلم «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی احتمالا در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

رافعی به سوره سینما گفت: «آوازهای سرزمین من» این روزها در حال مونتاژ و در جست و جوی صداگذار و آهنگساز است و با توجه به اینکه هنوز با کسی به توافق نرسیده ایم این احتمال وجود دارد که فیلم به جشنواره نرسد، اما اگر ما هم یکی از شرکت کنندگان دوره سی و سوم این رویداد باشیم، مخاطبان با اثر متفاوتی روبرو می شوند و به بسیاری از سوالات آنان در مورد داعش پاسخ داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید در یک کشور بیگانه کار را برای او سخت کرده بود، توضیح داد: من قبلا هم در کشورهای عربی فیلم ساخته بودم و این بار دیگر چندان اذیت نشدم. شاید فیلم قبلی من «فصل فراموشی فریبا» با زحمت بیشتری همراه بود. «آوازهای سرزمین من» اما در حالی ساخته شد که من تجربه ساخت فیلم «بیگانگان» را در کارنامه داشتم و با مقایسه این دو فیلم می توان دریافت اولی چقدر دشوار تر بوده است.

رافعی افزود: فیلم غیر فارسی زبان پیشین من یعنی «بیگانگان»، ماجراهای کشور فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۰۹ روایت می کرد و همین تاریخی بودن اثر، بر پر زحمت بودن تولید آن می‌افزود. فیلم «آواهای سرزمین من» هم داستانی دارد که زمان زیادی از وقوع آن نمی گذرد، اما به قدری پر درد و انبوه از رنج و غم است که بعدها حتما به عنوان یک واقعه تاریخی در حافظه بشر باقی خواهد ماند.

این کارگردان درباره داستان واقعی فیلم «آوازهای سرزمین من» گفت: مدتی قبل در اخبار، مورد حمله قرار گرفتن روستای «ریله» در سوریه را شنیدیم و فهمیدیم تعدادی از زنان و دختران این منطقه گروگان گرفته شدند. این اتفاق شاید ما را به یاد حملات موصل و شهرهای کُردنشین عراق بیاندازد، اما تفاوت این مردم با آنان در این بود که آنان در شهر باقی ماندند و همین مقاومت بود که داستان را متفاوت کرد و بر بار حماسی داستان می افزود.

رافعی درباره انتخاب بازیگران نیز توضیح داد: برخی از بازیگران این فیلم کسانی هستند که قبلا با خودم کار کرده بودند و می شناختمشان. برخی دیگر نیز در مرحله پیش تولید در کشور لبنان پیدا شدند. آنها در فیلم به زبان عربی صحبت می کنند و بناست برای اکران در ایران زیرنویسی فارسی داشته باشد و اگر بنا باشد اثر را به تلویزیون بدهیم، دوبله می‌کنیم. این فیلم یک اکران خاص خواهد داشت و به گمانم گروه «هنر و تجربه» مناسب ترین گزینه برای نمایش عمومی آن باشد.

فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» ساخته عباس رافعی داستان پسری مسلمان و دختری مسیحی را روایت می‌کند که خشونت های داعش روابط آنان را تحت شعاع قرار می‌دهد.  ونی عیسی، نادین ویلسن نجیم، مهدی فخرالدین، آن ماری سلامه، عدی رعد و … در این فیلم بازی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>