سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

ساخت موسیقی «آوا» آغاز می‌شود/ عاشقانه‌ای در زندان کلید می‌خورد

kashef-azar

سیامک کاشف آذر اولین تجربه بلند سینمایی خود را با موسیقی جدید به جشنواره فیلم فجر می‌برد.

سیامک کاشف آذر اولین تجربه بلند سینمایی خود را با موسیقی جدید به جشنواره فیلم فجر می‌برد.

کاشف آذر به سوره سینما گفت: بخش زیادی از فیلم سینمایی «آوا» از جلوه های ویژه کامپیوتری بالایی برخوردار است. از آنجا که انجام این مرحله قبل از جشنواره فیلم کودک و نوجوان زمان زیادی را به خود اختصاص داد مجبور شدیم در مراحل بعد از آن کمی شتابزده عمل کنیم به همین خاطر موسیقی انتخابی که توسط حامد ثابت انجام شده بود به جشنواره رفتیم اما به خاطر مشغله های این آهنگساز و شرایطی که بعد از جشنواره فیلم کودک پیش آمد ساخت قطعات را به هادی رحمانی واگذار کردیم. در حال حاضر قطعات جدید نوشته شده و تا ده روز دیگر برای ضبط استودیویی آماده می شود. در حال حاضر فیلم با نسخه قبلی تحویل داده شد اما ما اعلام کردیم که موسیقی آن تغییر خواهد کرد. علاوه براین به خاطر همان شتابزدگی که وجود داشت بخش های از فیلم که صحنه های ورزشی در آن گنجانده شد در تدوین اولیه چیدمان خوبی نداشت و ما در تحویل نسخه تدوین جدید را هم مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: تعداد فیلم اولی هایی که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند بسیار بالاست. تا الان بیش از ۵۰ کارگردان اول فرم پر کرده اند و این رقابت را از همین الان سخت می کند. اگر «آوا» مورد تایید هیات انتخاب فیلم قرار بگیرد به نظرم در عرصه رقابت هم به خوبی دیده می شود چون رنگ و لعاب فیلم ، قهرمانِ روایت و قصه پردازی از ویژگی هایی است که در آثار امروزی که بیشتر بر معضلات شهری تکیه دارند کمتر به چشم می خورد. علاوه بر این فضاسازی در طبیعت جغرافیای خارج از تهران و به تصویر آوردن کشتی ورزشی باستانی ایران مواردی است که می تواند به جذب مخاطب کمک کند. این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان نظر مردم را جلب کرد. ضمن اینکه بحث رحم اجاره ای و کشمکش هایی که باعث می شود کودک به سمت هدفش بیش از پیش تلاش کند نظر طیف بزرگسال را هم به خود جلب می کند.

کاشف آذر در رابطه با سایر فعالیت های خود افزود: بعد از اولین همکاری ام با محسن جسور، او طرحی مطرح کرد در حال حاضر هم نگارش آن را به عهده دارد. این فیلمنامه سال آینده به تهیه کنندگی علی اصغرپورهاجریان تولید می‌شود. این فیلمنامه نگاهی خاص و متفاوت با «آوا» دارد. ماجرای این فیلمنامه عاشقانه ای است که در زندان می‌گذرد و از فرهنگسازی خاصی صحبت می کند که خیلی در جامعه صحبت نشده است. فیلمنامه «ژاوی» به کارگردانی کاظم مولایی هم از دیگر پروژه هایی است که در آن حضور خواهم داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>