سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

ایوبی با «در مدت معلوم» به جشنواره فیلم فجر می‌رود

hasan-ayubi

حسن ایوبی از تدوین یک فیلم بلند انیمیشن در مقیاس سینمایی خبر داد.

حسن ایوبی از تدوین یک فیلم بلند انیمیشن در مقیاس سینمایی خبر داد.

ایوبی درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: در شهریوری که گذشت، تدوین فیلم یک کارگردان فیلم اولی را به پایان رساندم. این پروژه «در مدت معلوم» نام داشت که توسط محسن جاهد و رویا شریف تهیه شد و وحید امیرخانی آن را کارگردانی کرد. این فیلم داستانی اجتماعی داشت و از این منظر که بر پایه تحقیقات عمیقی در مورد جوانان نوشته شده بود، کار آبرومندی شد، ضمن اینکه از نگاه من همه تلاش ها صورت گرفت تا این اثر سینمایی هر چه حرفه ای تر ساخته شود.

وی افزود: «در مدت معلوم» را خیلی دوست داشتم. حرف های منتقدانه اش روی لبه تیغ راه می‌رود و موقعیت هایی دارد که خود به خود قصه را به طنز می کشاند، هرچند که اصراری بر خنداندن مخاطب نداشته باشد. به این دلیل که محور اصلی آن حول جوانان می چرخد، رعایت ظرافت در انتقال معنی اهمیت ویژه ای داشت و من هم تلاش کردم این احتیاط را لحاظ بدارم. یک سریال هم درباره مولانا به کارگردانی معیریان کار کردم که تولید آن خیلی طول کشید اما چند ماه قبل کار را بعد از دو سال تحویل دادم و بی صبرانه منتظر پخش آن از تلویزیون هستم، چون معتقدم مجموعه بسیار خوب و ماندگاری خواهد شد.

این تدوینگر همچنین اضافه کرد: این روزها در حال تدوین یک فیلم سینمایی انیمیشنی با عنوان «شاهزاده رم» هستم و به قدری برای آن شوق و اشتیاق دارم که ترجیح دادم پیشنهاد یک فیلم سینمایی دیگر را به خاطر آن رد کنم. این فیلم توسط هادی محمدیان کارگردانی می‌شود و گروه بسیار با استعدادی را بر سر کار آورده است. راستش را بخواهید در ابتدا فکر نمی کردم پای یک کار حرفه ای در میان باشد، اما وقتی دیدم برای صداگذاری، آهنگسازی و تدوین به سراغ افراد متخصص آمده اند، متوجه شدم که هم نوع کارشان جدی است و هم خودشان قرار است خیلی حرفه ای عمل کنند.

dar-modate-maloom

ایوبی درباره این انیمیشن توضیح داد: این فیلم، حال و هوایی تاریخی دارد و سعی شده درون مایه های مذهبی آن با لطافت هر چه تمام تر درونش گنجانده شود تا برای مخاطب کودک و نوجوان جالب و جذاب باشد. تکنیک خوبی برای پرداخت به آن در نظر گرفته شده و برای من به لحاظ تدوین، ویژگی های خاصی دارد. من قبلا هم تدوین انیمیشن را تجربه کرده بودم اما این بار با یک پروژه کاملا حرفه ای روبرو شده ام که انگیزه و انرژی مرا هم بالاتر می برد.

سازنده آنونس فیلم «میهمان داریم» در ادامه تأکید کرد: انیمیشن می تواند برای کشور ما بسیار پولساز باشد. فیلم های رئال ما به خاطر محدودیت های گریزناپذیر فرهنگی شاید در همه جای جهان پذیرفته نشود، اما انیمیشن بستری است برای آنکه این محدودیت ها را کمتر کنیم و حرف مان را به گونه ای بزنیم که سر و شکل جهانی تری داشته باشد. «شاهزاده رم» نیز پروژه ای است که به اندازه یک فیلم رئال سینمایی پلان دارد و من همان زحمتی را که برای کارهای قبلی ام می کشم برای این پروژه هم انجام می دهم.

کارگردان آنونس فیلم‌های «تراژدی»، «ملبورن»، «مجرد چهل ساله»، «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» و … درباره ساخت مواد تبلیغاتی یک پروژه سینمایی گفت: شاید دستمزدی که برای ساخت یک آنونس دریافت می‌شود مبلغ ناچیزی باشد که حتی قابل عنوان کردن هم نباشد، اما این موضوع چیزی از اهمیت کار کم نمی کند. من همیشه از ساخت آنونس فیلم‌هایی که خودم تدوین کرده‌ام استقبال می کنم و هرگز از کنار آن سرسری نمی گذارم.

ایوبی در این باره افزود: معمولا در ساخت آنونس اساس را بر این می‌گذارند که ماجرای فیلم را وارونه جلوه دهند، من اما برای ایجاد سوال در ذهن مخاطب به راه های دیگری فکر می‌کنم. اطلاعات را در حدی به تماشاگر می‌دهم که برای او کنجکاوی به وجود بیاید و ترغیب شود که به سینما بیاید. برای ساخت آنونس همه فیلم ها وقت می‌گذارم و شاید هر کدام را چهار، پنج بار می بینم.

حسن ایوبی تدوین فیلم‌های سینمایی «شام عروسی»، «چارچنگولی»، «ستاره ها» و … را انجام داده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>