سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۳ در ۴:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

اولین جایزه بین‌المللی مریلا زارعی/ درخشش ایرانی‌ها در آسیاپاسیفیک

merila-pasific

مریلا زارعی جایزه بهترین بازیگر زن آسیا پاسیفیک را دریافت کرد.

مریلا زارعی جایزه بهترین بازیگر زن آسیا پاسیفیک را دریافت کرد.

سوره سینما – مریلا زارعی برای بازی در نقش مادر شهید در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار از سوی هیات داوران جشنواره آسیا – پاسیفیک جایزه ویژه دریافت کرد.

مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران که در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار نقش الفت مادر شهید را بازی کرده است از سوی هیات داوران جشنواره ۲۰۱۴ آسیا – پاسیفیک جایزه ویژه دریافت کرد.

در این دوره از جشنواره فیلم آسیا -پاسفیک سینمای ایران با پنج نامزد در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری زن حضور داشت و جوایزی را از آن خود کرد.

کشورهای چین و روسیه هر یک با شش نامزد بیشترین آمار حضور و پس از آن ایران با پنج نامزدی و کشورهای کره جنوبی، استرالیا هریک با چهار نامزدی حضور داشتند که در فهرست برترین‌های آسیا – پاسیفیک قرار گرفتند و در ادامه کشورهایی چون ترکیه و هنگ‌کنگ با سه نامزدی، هند، کردستان عراق، فیلیپین، سریلانکا و قزاقستان نیز با دو نامزدی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

این بازیگر پس از تقدیر از سوی هیات داوران جشنواره آسیا – پاسفیک گفت: تشکر می‌کنم از داوران و خوشحال هستم که این جایزه را دریافت کردم. من یک ایرانی هستم، ایران کشوری پهناور و ثروتمند در قلب آسیا است، ثروتمند نه به خاطر نفت‌اش، بلکه برای مادرانی که برای دفاع از کشورشان در جنگ نابرابر هشت ساله از فرزندان و همسران‌شان گذشتند. از شما می‌خواهم به افتخار مادران سرزمینم به آنان ادای احترام و تشویق کنید.

ریاست هیات داوران را اصغر فرهادی برعهده داشت. «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی ساخته شده است و به عنوان فیلم تحسین شده تماشاگران سینمای ایران در سی و دومین جشنواره فیلم فجر معرفی شد. سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای مریلا زارعی به خاطر بازی در «شیار ۱۴۳» از دیگر موفقیت های این بازیگر است.

مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، یدالله شادمانی، سامان صفاری، زهرا مرادی، مهیا دهقانی، حسام بیگدلو و … از جمله بازیگران این اثر هستند.

همچنین برگزیدگان این دوره عبارتند از در بخش بهترین فیلم،‌ «لویاتان» از روسیه به کارگردانی الکساندر رودنیانسکی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد.

در بخش بهترین کارگردانی، نوری بیلگه جیلان از ترکیه برای فیلم برنده نخل طلای «خواب زمستانی» جایزه منتخب را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به «کلیف کورتیس» از نیوزلند برای بازی در فیلم «اسب سیاه» تعلق گرفت. در این بخش «دیوید گول پیلی» از استرالیا برای بازی در فیلم «کشور چارلی» شایسته تقدیر شناخته شد.

جایزه بهترین بازیگر زن آسیا پاسیفیک به «لو ژونگ» برای فیلم «بی‌خوابی قرمز» تعلق گرفت و «مریلا زارعی» از ایران برای فیلم «شیار ۱۴۳» شایسته تقدیر شناخته شد.

جایزه بهترین دستاورد فیلمبرداری به «دونگ جینگ سون» برای فیلم «زغال سیاه،‌ یخ نازک» اعطا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به «نیما جاویدی» برای فیلم «ملبورن» به نمایندگی از ایران تعلق گرفت.

جایزه ویژه یونسکو برای مشارکت چشمگیر در توسعه و حفظ تنوع فرهنگی به «شوکت امین کورکی» برای ساخت فیلم «خاطرات روی سنگ» تعلق گرفت.

همچنین «رخشان بنی‌اعتماد» برای کارگردانی فیلم «قصه‌ها» جایزه بزرگ هیات داوران آسیا پاسیفیک ۲۰۱۴ را کسب کرد.

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «هزار و یک سیب» به کارگردانی طاها کریمی اعطا شد.

همچنین هیات داوران، جایزه بهترین فیلم انیمیشن را به داستان «شاهزاده کاگویا» از ژاپن اعطا کرد.

«رضا درمیشیان»، کارگردان‌، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ایرانی به عنوان برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری توسعه شبکه نت‌پک برای فیلم «من عصبانی نیستم» معرفی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>