سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۸:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
علم الهدی:

پیش‌فروش بلیت «بوسیدن روی ماه» قانونی است

پیش‌فروش بلیت «بوسیدن روی ماه» قانونی است

مشاور پخش فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» از قانونی بودن فرایند پیش‌فروش بلیت این فیلم خبر داد.

مشاور پخش فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» از قانونی بودن فرایند پیش‌فروش بلیت این فیلم خبر داد.

ایسنا نوشت: امیرحسین علم‌الهدی در پی اظهارات اخیر رییس شورای صنفی نمایش مبنی بر غیرقانونی بودن پیش فروش بلیت فیلم «بوسیدن روی ماه» گفت: هیچ احتیاجی به اخذ مجوز برای پیش فروش بلیت‌های یک فیلم نیست وهیچ جایی هم نمی‌تواند از پیش فروش ممانعت کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرانجام قرارداد فیلم «بوسیدن روی ماه» در شورای صنفی ثبت شد؟ توضیح داد: تقریبا یک ماه است که قرارداد اکران این فیلم به شورای صنفی نمایش ارایه شده است و طبق عرف اگر در جلسه اول ثبت نشود و شورا موضوعی را ابلاغ نکند، هیچ مشکلی برای اکران ندارد بنابراین از منظر من به عنوان مشاور پخش، قرارداد «بوسیدن روی ماه» برای ثبت مشکلی ندارد.

علم‌الهدی در عین حال گفت: اما بحث اصلی این است که شورای صنفی نمایش همان طور که در عید نوروز نشان داد می‌خواهد به رفتارهای غیرقانونی‌اش ادامه دهد که نتایج و تبعات این رفتارها را در اکران نوروز دیدیم.

این کارشناس پخش با اشاره به شرایط اکران معتقد است: باید وزارت ارشاد با توجه به اتفاقات اخیر در اکران در ترکیب شورای صنفی نمایش تجدید نظر می‌کرد. البته اخیرا شنیده‌ام که شورای صنفی نمایش قرار است به یک اداره کل در زیرمجموعه‌های ارشاد تبدیل شود در عین حال همچنین معتقدم شورای صنفی نمایش چند ماهی هست که از کارکرد گذشته‌اش فاصله گرفته و اداره‌ای زیرنظر وزارت ارشاد شده است.

مشاور پخش «بوسیدن روی ماه» در پاسخ به اینکه مگر شورای صنفی نمایش، شورای صنفی نیست؟ یادآور شد: زمانیکه شورای صنفی توسط زنده‌یاد سیف‌الله داد بنا نهاده شد قرار بود به بحث چینش یا عدم اکران ورود پیدا نکند و در صورت بروز اختلاف بین مالک سینما و پخش نقش داور را ایفاء کند و همچنین قرار شد این شورا متشکل از اصناف مورد نظر و تاثیرگذار در اکران باشد که بدون حب و بغض‌های شخصی در آن حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از هم که خانه سینما مسوولیت شورای صنفی را برعهده گرفت آن شورا سعی کرد به بحث اکران ورود سلیقه‌ای پیدا نکند و تنها به عنوان یک دبیرخانه فعال باشد اما شورای صنفی نمایش در چند وقته اخیر به یک شورای تصمیم گیرنده با توجه به سلایق افراد حاضر در آن تبدیل شده است.

علم‌الهدی همچنین یادآور شد: اخیرا هم رییس شورای صنفی نمایش درباره کیفیت فیلم‌ها اظهار نظر می‌کند. مثلا درباره فیلم ارزشی «شور شیرین» گفته بودند این فیلم یک فیلم غیرمردمی است، این درحالی است که شورای صنفی نمایش نمی‌تواند سلیقه‌اش را در بحث اکران وارد کند. وی ابراز عقیده کرد: شورای صنفی نمایش به مجری، ناظر و قاضی تبدیل شده که نتیجه‌اش وضعیت این روزهای اکران سینما و ماه رمضان است.

مشاور پخش «بوسیدن روی ماه» معتقد است: حالا این روزها در ادامه‌ی قانون‌شکنی‌ها شورای صنفی نمایش دوباره نوبت فیلم «بوسیدن روی ماه» رسیده است. اما از نظر ما قرارداد این فیلم ثبت شده حالا اینکه دوستان می‌خواهند به روش‌های فراقانونی خودشان ادامه بدهند،نتیجه‌اش وضعیت فعلی اکران است.

علم‌‌الهدی در پایان با اشاره به اظهارنظر اخیر رییس شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه «بوسیدن روی ماه» به جای «آزادی» با «استقلال» می‌تواند قرارداد ببندد،خاطرنشان کرد: «استقلال» با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» قرارداد قانونی دارد و از ۲۵ مرداد به مدت ۸ الی ۱۰ هفته این فیلم در سینما «استقلال» روی اکران خواهد بود و تا آنجا که مطلع هستم«استقلال» با فیلم بعدی‌اش هم قرارداد بسته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>