سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

دوست داشتم به اسرای جنگی ادای دین کنم/ «دولت مخفی» فیلمنامه روان و درستی دارد

mehdi-sabayee1

بازیگر مجموعه «دولت مخفی» ادای دین به اسرای سال‌های دفاع مقدس را دلیل حضور در این مجموعه دانست.

بازیگر مجموعه «دولت مخفی» ادای دین به اسرای سال‌های دفاع مقدس را دلیل حضور در این مجموعه دانست.

مهدی صبایی بازیگر سریال تلویزیونی «دولت مخفی» درباره حضور خود در این مجموعه به سوره سینما گفت: شخصیت جواد که من ایفای آن را بر عهده داشتم از ویژگی های مثبت و دراماتیک برخوردار بود، در واقع جواد یک جوان جنوب شهری متعصبی است که فارغ از هر گونه تفکر ، جناح و قشری از ملیت خود دفاع می‌کرد و با هموطنان خود برای یک هدف می‌جنگید.

وی ادامه داد: گریم جواد هم برای من جالب بود و در کنار این ویژگی شخصیتی و چهره پردازی خاص این نقش ، من پس از سالها که در مجموعه دفاع مقدسی «بازگشت پرستوها » حضور پیدا کرده بودم ، این بار دوست داشتم در یک مجموعه مرتبط با اسرای جنگی حضور داشته باشم و در واقع به نوعی به این عزیزان ادای دین کرده باشم. امیدوارم با توجه به شرایطی که وجود داشت بخوبی از عهده ایفای این نقش برآمده باشم .

صبایی در ادامه به ویژگی های شخصیتی جواد اشاره کرد و گفت: این نقش همانطور که گفتم نقاط بارزی داشت و از یک نقطه مشخص آغاز می‌شد و در یک نوسان و تحول منطقی به راه خود ادامه می داد و رشد می کرد تا جایی که آرام آرام متحول شده و علاوه بر تعصب ملی که نسبت به دوستان و کشور خود دارد، در زمینه مذهبی هم با یک استحاله مواجه شده و حتی نماز جماعت هم می‌خواند که تمام این بالا و پایین های نقش علاقه من را نسبت به پذیرفتن آن بیشتر کرد.

mehdi-sabayee2

وی با بیان اینکه جواد در واقع یک اسیر نا آرام و وطن پرست مطلق است ادامه داد: از جنبه دیگر باید به این اشاره کنم که به واقع در مسیر نگارش این فیلمنامه تحقیقات و پژوهش درتی انجام شده بود و نتیجه آن فیلمنامه ای روان و سالم شد و اکثر فضاها و شخصیت ها و اتفاقاتی که می افتد نزدیک ترین مسائل به واقعیت است، هر چند که در مواقعی به دلیل عمیق بودن ظلمی که به اسرا شده بود ، نمی‌شد آن را به تصویر کشید.

بازیگر سریال «روزگار جوانی» افزود:گروه در مدت حدود ۶ ماه که فعالیت می کردند شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و اکثر تصاویر نماهای بلندی است که با سختی زیاد گرفته شده و حتی در برخی از سکانس ها ما مجبور بودیم در سرما پلان های مربوط به تابستان را با لباس های کم بگیریم و یا در زیر باران قرار بگیریم که منجر به بیماری بسیاری از دوستان از جمله خود من شد که بیش از ۵ بار دچار سرماخوردگی شدم و در مجموع کار را به پایان رساندیم.

صبایی تاکید کرد: فارغ از هرگونه شعار و تظاهر امیدوارم با نتیجه ای که حاصل شده است ، حق مطلب را ادا کرده باشیم. حتی اگر تعداد کمی را هم تحت تاثیر قرار داده باشیم بسیار باعث خرسندی است ، زیرا این افراد ارزشمند هستند و کار بزرگی کرده اند که باید به آنها ارج نهاد و همچنین دست مادرانشان را به خاطر تربیت چنین فرزندانی بوسید که با تمام وجود و برای دفاع از خاک وطن خود از جان مایه گذاشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به بازخوردهای مردم در برابر پخش این مجموعه تلویزیونی گفت: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و تا جایی که من با مخاطبان مواجه شدم ، بازخوردهای مناسبی دریافت کرده ام، اما فکر می کنم که شبکه و ساعت پخش یک مجموعه در دیده شدن یک اثر بسیار موثر است. اگر این مجموعه هم در شبکه دیگری پخش می‌شد بیش از اینها مخاطب داشت، هر چند که کار ارزش‌های خاص خود را دارد و با وجود تعدد مجموعه هایی که در حال حاضر از شبکه های مختلف روی آنتن می‌رود مورد استقبال واقع شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>