سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

«مرگ ماهی» پاسخ به دو سال صبوری بود/ نامزد سیمرغ بلورین فجر با یک فیلم در جشنواره امسال

behrang-alavi1

بهرنگ علوی به دست آوردن یک نقش تازه در فیلم «مرگ ماهی» را نتیجه انتظار برای حضوری متفاوت دانست.

بهرنگ علوی به دست آوردن یک نقش تازه در فیلم «مرگ ماهی» را نتیجه انتظار برای حضوری متفاوت دانست.

علوی درباره این روزهای خود به سوره سینما گفت: این روزها داریم با صبر و سکوت بر سر پروژه «مرگ ماهی» حاضر می شویم و بر خلاف اغلب فیلم های شلوغ و پربازیگر، آرامش عجیبی بر فضای فیلم حاکم است. من بعد از دو سال صبری که برای تکرار نکردن «بهرنگ» در فیلم دربند به خرج دادم با شخصیت رضا در فیلم سینمایی «مرگ ماهی» روبرو شدم. این فیلم یک فیلمنامه عالی دارد و کارش را با یک گروه توانا و کاربلد شروع کرده و امیدوارم بازخوردهای فوق‌العاده‌ای را هم در جشنواره فجر شاهد باشیم.

وی افزود: نقشم در این فیلم تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای با من و همچنین کاراکتری که در «دربند» دیدیم دارد. تمام تلاشم را لحاظ کردم تا با همفکری آقای حجازی و همکاری دیگر اعضای گروه، به یک طراحی درست از نقش برسم. جنس این کار و شکل قصه به گونه ای است که طول و عرض کاراکتر برای هیچکس اهمیتی ندارد و همه ما دور هم جمع شده‌ایم تا قصه را در قالب یک خانواده تعریف کنیم و همه به یک اندازه دیده شویم. وقتی یک پروژه سینمایی چنین رویکرد دقیقی داشته باشد دیگر فرقی نمی‌کند کارگردان یک جوان خوشنام باشد یا یک فرد قدیمی و اسم و رسم دار در این سینما.

این بازیگر همچنین گفت: خود کارگردان اثر معتقد است «مرگ ماهی» کامل ترین فیلم اوست و من نیز با چنین گفته ای موافقم. حجازی کارگردانی جسوری است چون نقشی را به من پیشنهاد داد که شاید آن را از کمتر کارگردانی دریافت کنم. من اساسا به خاطر همین جسارت بود که برای حضور در این پروژه مشتاق شدم و همیشه اولویت من کار کردن با چنین افرادی است. این رویه را همچنان نگه می دارم، حتی اگر قرار باشد بعد از «مرگ ماهی» نیز دوباره یک مدت نسبتا طولانی از عرصه کار دور باقی بمانم. این سکوت اخیر من نیز اتفاقی خودخواسته نبود، بلکه فیلمنامه هایی به دستم می رسید که همه می خواستند دوباره همان کسی باشم که تماشاگر قبلا دیده است.

behrang-alavi2

بهرنگ علوی درباره تجربه های تلویزیونی خود نیز توضیح داد: قبل از «دربند» برای سریال «معمای شاه» ۲۰ ماه جلوی دوربین بودم و در این مجموعه نقش حسین فردوست را بازی کرده‌ام. وقتی این سریال پخش شود، آنقدر پر اهمیت خواهد بود که میل مرا برای حاضر بودن در تلویزیون ارضا کند. بنابراین بیشتر از این مقدار برای سریال بازی کردن اصرار ندارم. من پیش از این نیز در سریال تاریخی «نردبام آسمان» ساخته محمدحسین لطیفی بازی کرده بودم و همین قابلیت داشتن برای حفظ راکورد و مقاوم بودن در برابر جریان فرسایشی آثار تاریخی، باعث شد در اینگونه آثار مناسب ارزیابی شوم و از آقای ورزی پیشنهاد کار بگیرم. امیدوارم مخاطب نیز از تماشای این مجموعه راضی باشد.

بهرنگ علوی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در «دربند» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>