سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

کرامتی در جشنواره فیلم فجر/ روایت قصه‌ای تازه در «چاقی»

mahsa-keramati1

مهسا کرامتی فیلم سینمایی «چاقی» را اثری دارای داستانی جدید و جذاب توصیف کرد.

مهسا کرامتی فیلم سینمایی «چاقی» را اثری دارای داستانی جدید و جذاب توصیف کرد.

کرامتی به سوره سینما گفت: فیلمبرداری «چاقی» به پایان رسیده و این روزها روی میز تدوین قرار دارد. نام کاراکتر من «شادی» است و قصه ای که در فیلم روایت می‌شود در نوع خودش جدید و جذاب است. من با این فیلم بعد از ۷ سال دوباره به سینما برگشته‌ام و امیدوارم نتیجه زحمات همه ما را مردم هم دوست بدارند. دلیل این سکوت طولانی این بود که در این مدت پیشنهادهای قابل توجهی دریافت نمی‌کردم. البته من اصولا آدم پرکاری نیستم چون توان بازی کردن در هر شرایطی را ندارم.

وی افزود: فیلمنامه هایی که در نگاه اغلب بازیگران، دم دستی ارزیابی شوند، تحت هیچ شرایط و امکاناتی نمی‌توانند کار خوبی از آب در بیایند. اگر ایفا کنندگان نقش‌ها نتوانند با این کاراکترها ارتباط برقرار کنند چه انتظاری می‌توان از مخاطب داشت؟ اینکه قصه حرف جدیدی در دل خود داشته باشد نیز نکته قابل اهمیتی است. آن سالی که من «محیا» را در جشنواره داشتم، فیلم «آن مرد آمد» هم با بازی من به نمایش در آمد و البته هیچ وقت اکران عمومی نشد، اما این ها آثاری بودند که مخاطب می‌توانست بعد از پایانش، چیزی از آن در ذهنش به یادگار نگه دارد.

این بازیگر درباره «چاقی» اضافه کرد: فیلم تازه راما قویدل، فیلمی است که من مطمئنم مخاطب را درگیر خواهد کرد و بعد از بیرون آمدن از سالن به آن فکر می‌کند. این پیامد، اتفاق خیلی خوبی برای یک فیلم است. من این شانس را داشتم که از ابتدای شکل گیری قصه در ذهن آقای قویدل با او همراه باشم. ایشان معمولا در پرداخت همه قصه ها از اطرافیان مشاوره می‌گیرد. یادم می آید هنگام دورخوانی نیز بر اساس تصمیم جمعی در بعضی از دیالوگ ها و فضاها تغییراتی را لحاظ کردیم، البته مواقعی هم پیش می آمد که کارگردان، پیشنهادی را نمی پذیرفت و گروه را متقاعد می‌کرد به نسخه اولیه وفادار بمانند.

mahsa-keramati2

مهسا کرامتی درباره همبازی شدن با چهره های شاخص سینمایی در این فیلم گفت: من پیش از «چاقی» هم با چهره‌های مطرح همبازی شده بودم اما به طور کل باید بگویم این دوستان قبل از اینکه ستاره های سینما باشند هنرمندانی با اخلاق و درخشان هستند. همراه شدن با آنان اتفاق خوبی است. همکار بودن با افرادی که از نظر اخلاقی دوست داشتنی باشند برایم اهمیت دارد و اینکه چه کارنامه ای دارند هرگز دغدغه‌ام نبوده است. امیدوارم حاصل همکاری ما در «چاقی» به دل مردم نشیند.

بازیگر سریال «به دنیا بگویید بایستد» در پاسخ به این سوال که چرا تئاتر را تجربه نمی‌کند توضیح داد: پیشنهادهایی برای این عرصه داشته ام اما هیچ وقت نشد که با آن همراه باشم شاید برای اینکه احساس می کنم همیشه بچه های تئاتر نسبت به بازیگران تصویر یک موضع گیری منفی دارند، البته در سال‌های اخیر حضور خوب بازیگران سینما و تلویزیون در تئاتر، تا حدی بستر را برای ورود دیگران هموار کرده و فضا کمی منعطف تر شده اما به هر حال هر کسی روحیاتی دارد و من فعلا ترجیح می دهم مقابل دوربین باقی بمانم.

«چاقی» به نویسندگی و کارگردانی راما قویدل و با بازی حمید فرخ‌نژاد، مهسا کرامتی، لادن مستوفی، علی مصفا، امید روحانی و … به شرط پذیرش در جشنواره سی و سوم فجر حضور خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>