سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

مردم مرا در نقش جدی هم دوست دارند/ بازی در نقش پدر عطاران

Nader-Solayemani

بازیگر فیلم «نهنگ عنبر» گفت مردم او را در نقش‌های جدی و کمدی به یک اندازه دوست دارند.

بازیگر فیلم «نهنگ عنبر» گفت مردم او را در نقش‌های جدی و کمدی به یک اندازه دوست دارند.

نادر سلیمانی به سوره سینما گفت: بعد از اینکه برای تلویزیون، «معمای شاه» و برای شبکه نمایش خانگی «شوخی کردم» را بازی کردم به دلیل طولانی بودن مدت تصویربرداری کمی خسته شدم و مدتی از عرصه دور ماندم. امسال با چهار پنج فیلم، دوباره به سینما بازگشتم. امسال در فیلم های «دریا کنار» و «شانس، عشق و تصادف» به کارگردانی آرش معیریان بازی کردم. در فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم نیز حضور داشتم. فیلم سینمایی «دزد و پری» ساخته حسین قناعت و با بازی من هم در جشنواره کودک امسال شرکت کرد.

وی افزود: فیلمبرداری «نهنگ عنبر» بیست روز قبل به پایان رسید و ان شاء الله در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد. در این قصه من نقش پدر رضا عطاران را بازی می‌کنم. همین نکته، بیانگر این موضوع است که این نقش تا چه حد با دیگر تجربیات من متفاوت است. من و عطاران سال‌هاست با هم رفاقت داریم و فکر می کنم او پله پله در کار خود موفق شده و همیشه رو به جلو گام برداشته است. از اینکه در این فیلم سینمایی با او همبازی هستم احساس خوبی دارم و ان شا الله مردم هم نتیجه کارمان را دوست بدارند. «نهنگ عنبر» اولین تجربه کاری من با سامان مقدم بود و حالا از آن به عنوان یک خاطره خوب و شیرین یاد می‌کنم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم برای حضور در جشنواره فیلم فجر اشتیاق دارد، گفت: جشنواره فیلم فجر هیچ وقت تاثیر عجیب و غریبی بر روند تصمیم گیری حرفه‌ای من نداشته، اما نمی‌توان انکار کرد شانس حضور در این رویداد باعث می‌شود بازیگر با دقت بیشتری به پیشنهادهای خودش فکر کند. کاندید شدن یا نشدن هرگز برای من تبدیل به یک دغدغه نشده اما وقتی توسط منتقدان و سینماگران دیده می‌شوی، بقیه روی تو حساب بیشتری باز می‌کنند و این خوب است. البته بارها شاهد بوده ایم بازیگران خوبی به خاطر بازی درست و خوب شان در جشنواره کاندید نشده‌اند، به همین دلیل باید عادت کنیم این اتفاق را ملاک کاملی برای سنجش کار خودمان تصور نکنیم.

این بازیگر درباره دیگر تجربه های خود و همچنین فیلم سینمایی «دزد و پری» به عنوان اثری در ژانر کودک نیز اضافه کرد: من عاشق کودک و کار برای آنان هستم. خودم هنوز یک کودک هستم! شما با بازی در این ژانر می توانید به راحتی آنچه را در ذهن دارید بیان کنید چون صداقت موجود در ذات کودکان شما را هم با خودتان روراست می کند. اساسا ظاهر شدن در ژانرهای مختلف سینمایی را می پسندم، شاید عده ای تصور کنند من تنها در نقش های طنز موفق هستم اما مخاطب مرا در سریال «ستایش» هم دوست داشت با اینکه این کاراکتر هیچ رگه ای از کمدی نداشت.

نادر سلیمانی با اشاره به حضور خود در فیلم سینمایی «سنتوری» گفت: «سنتوری» یکی از بهترین تجربه های من در طول این سال ها است و نقش کوتاهم را در این کار خیلی دوست دارم. کار کردن با کسی مثل داریوش مهرجویی را همه دوست دارند. البته چنین تجربه هایی در کنار لذت، سختی‌های خودش را هم دارد. این فیلم هم یکی دیگر از آن نمونه هایی است که ثابت می‌کند مخاطب می تواند در آثاری غیر طنز نیز بازی مرا باور کند.

نادر سلیمانی در فیلم‌های سینمایی  «مرد عوضی»، «یه اشتباه کوچولو»، «دیو و دلبر» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>