سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

«خانه پدری» نباید اکران شود/ نظر شورجه درباره فیلم عیاری

jamal-shoorje

جمال شورجه تاکید کرد به دلیل تضییع حقوق زنان در «خانه پدری» این فیلم نباید اکران شود.

جمال شورجه تاکید کرد به دلیل تضییع حقوق زنان در «خانه پدری» این فیلم نباید اکران شود.

سوره سینما- فارس نوشت: جمال شورجه کارگردان با سابقه سینمای ایران که یکی از اعضای شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی است درباره اجازه اکران فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری گفت: این فیلم قرار نبود اکران شود حال چه اتفاقاتی افتاده و چه مناسباتی صورت گرفته که قرار شده در گروه هنر و تجربه بدون هیچ گونه ممیزی اکران شود، بی اطلاع هستم.

وی درباره محتوای فیلم «خانه پدری» گفت: این فیلم یک دادخواهی علیه زن ایرانی و مسلمان  است که تحت ظلم و ستم قرار گرفته، آن‌هم در خانواده‌ای ایرانی، مسلمان و معتقد. به نظر می‌رسد این فیلم در جهت تضییع حقوق زن در ایران – با عقبه دینی – است و این پیام و مفهومی است که به ذهن متبادر می شود.

کارگردان فیلم ۳۳ روز ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی که متاسفانه منادیان به ظاهر حقوق بشر به دنبال بهانه هستند که کشور را تحت فشار قرار دهند با توجه به قطعنامه اخیری که احمد شهید آن‌را علم کرد و به دروغ اتهاماتی به ایران زدند و کشور ما را محکوم کردند، نمایش فیلم و بعد حضورش در مجامع مختلف بین المللی و …  درست نیست. «خانه پدری» با توجه به این‌که مستقیماً در نمایش تضییع جامعه ایرانی با عقبه دینی و اعتقادی است به عقیده من مستمسک منادیان دروغین حقوق بشر بر علیه ایران قرار می‌گیرد.

شورجه در خاتمه درباره اکران فیلم «خانه پدری» تاکید کرد: به عقیده من این فیلم نباید اکران شود، شاید با اصلاحاتی بتوان تلخی و زهر این کار را کمتر کرد بعد از اصلاحات شاید بتوان فیلم را نمایش داد.  البته من هیچ گاه به این که فیلم اصلاح شود فکر نکردم، اما شاید این اتفاق بهتر باشد که فیلم اصلاح شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>