سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۳ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

«ناهید» یکی از پدیده‌های جشنواره فجر/ نظر امکانیان درباره یک فیلمساز اول

nahid1

تهیه‌کننده «ناهید» این فیلم را یکی از پدیده‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر می‌داند.

تهیه‌کننده «ناهید» این فیلم را یکی از پدیده‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر می‌داند.

بیژن امکانیان درباره فیلم سینمایی «ناهید» که اخیرا آن را تهیه کرده به سوره سینما گفت: فیلمبرداری فیلم در ساعت ۱۷ ۲۹ آذرماه در شهر بندرانزلی و در خیابان جانبی استادیوم فوتبال به پایان رسید و ما آخرین سکانس آن را فیلمبرداری کردیم. پیش تولیدیک ماه و نیم طول کشیده بود. اقامت ما در شمال کشور ۴۰ روز بود و کارمان را در ۳۷ جلسه به پایان رساندیم. ما حدود ۳۰ لوکیشن مختلف را در این شهر مورد استفاده قرار دادیم و از این منظر کار سختی داشتیم.

وی افزود: ما به هیچ کدام از کاراکترهای فیلم نگاه عبوری نداشتیم. تلاش کردیم حق مطلب همه آنها ادا شود. هوای شمال در مدتی که ما آنجا اقامت داشتیم خیلی متغیر بود و اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشتیم، نمی‌توانستیم از پس کار بر بیاییم. برای من و سایر اعضای گروه رسیدن به جشنواره خیلی مهم بود و خدا را شکر حالا که فیلم در بخش نگاه نو حضور دارد، آرامش گرفته ایم.

امکانیان تأکید کرد: ابدا نمی‌خواهم از فیلم خودم تعریف کنم اما فارغ از هر گونه تعصب باید بگویم «ناهید» تبدیل به یکی از پدیده های خوب جشنواره می‌شود. من فیلم های دیگر را ندیده‌ام و نمی‌خواهم قضاوت یک سویه داشته باشم اما با در نظر گرفتن محتوا و ساختار فیلم، نسبت به موفقیت آن خیلی امید دارم. «ناهید» استخوان بندی محکمی دارد چون عوامل در آن با نهایت دقت و وسواس چیده شده اند. از طراحی صدا و چهره پردازی و … گرفته تا دیگر بخش‌ها.

nahid2

بیژن امکانیان در پاسخ به این سوال که چرا تهیه فیلم اول یک کارگردان جوان را پذیرفته توضیح داد: آیدا پناهنده استعداد بی نظیری دارد و من آینده بسیار خوبی را برایش پیش بینی می‌کنم. با خواندن فیلمنامه، توانایی این کارگردان جوان به من ثابت شد، ضمن اینکه او فیلمسازی است که تا امروز هر فیلمی ساخته جایزه برده است و آخرین موفقیتش به جشنواره فیلم یاس بر می‌گردد.

این تهیه کننده در توضیح بیشتر خود در مورد فیلم گفت: «ناهید» یک فیلم شخصیت محور است و کاراکترها موتور محرکه قصه هستند. همین نگاه است که فیلم را پیش می‌برد و داستان را شکل می‌دهد و باعث می‌شود مخاطب با آدم های فیلم احساس نزدیکی داشته باشد و به همذات پنداری برسد. در حال حاضر منتظر شروع جشنواره و دیدن بازخوردها هستیم، ضمن اینکه به طور کلی احساس خیلی خوبی به کلیت جشنواره سی و سوم دارم.

فیلم سینمایی «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی آیدا پناهنده و با بازی ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده و … داستان زنی را تعریف می کند که باردار است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>