سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۳ در ۹:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

حضورم در «لاله» از سر اجبار بود/ فیلم اولی‌ها آینده ندارند

arash-sajadi-hoseini

آرش سجادی حسینی امسال با فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به جشنواره فجر می رود.

آرش سجادی حسینی امسال با فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به جشنواره فجر می‌رود.

سجادی حسینی درباره سایر فعالیت های خود به سوره سینما گفت: بعید می دانم امسال بتوانم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم تقریبا شش ماه است برای ساخت دومین فیلمم درگیر ساز و کار اداری هستم و هنوز هم به نتیجه نرسیدم. متاسفانه با شرایطی که بنیاد سینمایی فارابی پیدا کرده بعید می‌دانم به این زودی بتوانم پیش‌تولید «دامون» را آغاز کنم. این فیلم شش ماه تمام در نوبت بررسی بود تا دو هفته پیش که مصادف شد با تغییرات بنیاد فارابی و الان راهی برای پیگیری نیست. تنها جوابی که دارند نمی‌دانم است. فیلمنامه‌ از فارابی است و قرار بود ۵۰ درصد سرمایه را بنیاد و ۵۰ درصد دیگر با هزینه بخش خصوصی ساخته شود. بخش خصوصی حمایت خود را اعلام کرد اما فارابی هنوز در گیرو دار تایید فیلمنامه است.

سجادی حسینی که اولین تجربه کارگردانی خود را در سال ۸۷ رقم زده افزود: از زمانی که «موج سوم» را ساختم شش سال می‌گذرد. فقط برای اینکه از دنیای سینما دور نباشم باید دستیار کارگردان فیلم اولی‌های دیگر باشم. پیش از این قرار بود «دره مه آلود» را بسازم که حتی با ابوالفضل پورعرب هم صحبت کرده بودیم اما ارشاد به طور کل فیلمنامه را رد کرد و انتخاب کار بعدی چند سال به تعویق افتاد. اینکه کارگردان برای کارهای بعدی اش باید دستیاری کند یک نوع اعتراض است که متاسفانه هیچکس حتی کوچکترین توجهی به این مساله ندارد. بزرگترین سوالی که در این شرایط پیش می آید اینکه وقتی برای کارگردانان پیشین کار نیست چرا هر سال این همه فیلم اولی به سینما تزریق می‌کنید بدون اینکه آینده ای برای شان در نظر بگیرید؟

وی افزود: حضورم در پروژه «لاله» هم از سر ناچاری بود. بعد از دو سه سال بیکاری باید به عنوان دستیار دوم کارگردان سر پروژه ای می رفتم که هیچ اعتقادی به آن نداشتم و از روز اول برایم روشن بود کارگردان به چه هدفی ایران آمده و ساخت این فیلم را قبول کرده است. این فیلم سینمایی شرایط فراهمی داشت و می توانست به نمایش برسد اما از آنجا که کلا برای هدف دیگری ساخته شده بود، کسی برایش دغدغه نبود. به هر حال همه چیز در این سینما رنگ و بوی دیگری گرفته و امیدوارم به همان اندازه که همه می‌گویند سینما اوضاع خوبی ندارد، مدیران فکری برای بهتر شدنش داشته باشند.

«حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. آرش سجادی حسینی دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی این پروژه است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>