سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

«چهارشنبه خون به پا می‌شود» به خاطر مسایل فنی به جشنواره فجر نرسید

4shanbeh-khoon

فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به دلیل بعضی مسائل فنی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده نشد.

فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به دلیل بعضی مسائل فنی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده نشد.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: اولین تجربه فیلم بلند حماسه پارسا به جشنواره فیلم فجر نرسید و ما بعد از انجام مراحل فنی شرایط اکران عمومی را فراهم خواهیم کرد. اگرچه حضور در جشنواره فیلم فجر برای هر کارگردانی می تواند یک اتفاق باشد اما نگه داشتن این فیلم تا سال آینده به صلاح نیست. فیلم برای مردم ساخته شده و دیده شدن و پیدا کردن مخاطب برای ما بیش از جشنواره مهم است در تلاشیم فیلم را برای نمایش عمومی آماده کنیم.

وی در رابطه با افزایش تعداد فیلم اولی ها و محدودیت حضورشان در جشنواره فیلم فجر گفت: هرسال تعدادی فیلمساز جدید به سینما اضافه می شود اما تغییری در ظرفیت پذیرفته شدگان ایجاد نمی‌شود. این مساله هر سال حاشیه هایی به دنبال دارد اما فعلا نمی توان برایش تصمیم‌گیری کرد. ما ۳۳ دوره جشنواره برگزار کردیم و ۳۳ سال است که در حال آزمون و خطا هستیم و هنوز به برنامه مشخص و مدونی نرسیدیم. تا وقتی که مدیران جشنواره به نتیجه ثابت نرسند تصمیمات هر روز عوض می شود و این اصلا به نفع سینما نیست.

موسوی ادامه داد: بخش بین الملل شکل نمایشی داشت و به نوعی فقط برنامه پر کن بود. وقتی برای جشنواره هزینه می کنیم باید مردم بیایند و فیلم ها را ببینند و نظر بدهند اما بخش بین الملل همیشه زیر سایه سینمای ایران بود، اگرچه برای این بخش خوب بود اما برای جشنواره فرقی نکرد افراد کمی از سینما دوستان به اکران فیلم های سینمای جهان علاقمندند اما با مستقل شدن این بخش قطعا تعداد این افراد هم بیشتر خواهد شد. البته جشنواره ها بسته به نوع مدیریت ، انتخاب آثار و تداومشان اعتبار پیدا می کنند.

این تهیه‌کننده افزود: صرفا برگزار کردن جشنواره خوب است اما نتیجه ای ندارد باید برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم تا محصولی را به ثمر برسانیم. به عنوان مثال انتخاب فیلم های خارجی با توجه به موازین مملکت ما، نوع اثر و کشور ارسال کننده آن باید به گونه ای بررسی شود که دیگر نیازی به ممیزی نباشد. زمان هم بحث دیگری است که باید به آن توجه شود. برگزاری این بخش نزدیک به جشنواره فیلم کن خیلی منطقی نیست و باید تعیین روز خاص در تقویم هم جزو ویژگی های یک جشنواره باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>