سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

پیش‌بینی‌ام از جشنواره پارسال اشتباه بود/ نقش موثر «آتش بس» و «شهرموشها» در جدول فروش

ghased-ashrafi

رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران گفت: امسال سینما از نظر فروش وضعیت بهتری نسبت به پارسال داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران گفت: امسال سینما از نظر فروش وضعیت بهتری نسبت به پارسال داشت.

محمد قاصداشرفی درباره نوع فیلم‌های اکران شده در سال ۹۳ به سوره سینما گفت: فیلم هایی که امسال روی پرده رفتند توانستند چراغ سینما را روشن نگهدارند. سال گذشته اوضاع ناامید کننده‌ای داشتیم و حتی بعد از جشنواره سی و دوم مطمئن بودم شرایط بدتر از قبل می‌شود، اما خوشبختانه پیش بینی من اشتباه بود و مردم بیش از گذشته از فیلم ها استقبال کردند. امسال دو فیلم سینمایی اکران شد که برای سینما اتفاق بودند و سینما را نجات دادند.

وی افزود: اکران «شهر موشها ۲» و «آتش بس ۲» مخاطبان بسیاری را به سینما آورد، البته پیش بینی من تا حدی درست بود. این دو فیلم در جشنواره سی و دوم حضور نداشتند ولی در گیشه بسیار موفق بودند و حتی نحوه فروش را تغییر دادند. با وجود آمار فروش قابل توجهی که داشتیم و این رونق نسبی خوشحال کننده است، اما کافی نیست. ما نسبت به دو سه سال اخیر که مردم هیچ ارتباطی با سینما نداشتند وضعیت بهتر شده است. از طرفی باید مدنظر داشته باشیم که هزینه‌های تولید و اکران فیلم چند برابر شده است.

قاصداشرفی گفت: سال گذشته به همت موسسه سینماشهر همه سالن های سینما به امکانات پیشرفته صوتی و تصویر مجهز شدند و امسال با آمادگی کامل سالن‌هایی را در اختیار علاقمندان جشنواره فیلم فجر قرار خواهیم داد. همچنین با راه اندازی سینماکارت مردم می توانند برای سهولت در خرید بلیت از این امکان استفاده کنند. اضافه شدن سینماهایی چون پردیس کورش هم از اتفاقات خوشایند امسال بود که امیدوارم در راستای این بهینه سازی فیلم های باکیفیت و قابل اعتنا هم بیشتر از این ساخته شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>