سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۳ در ۹:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

«هنر و تجربه» باعث دیده شدن فیلم می‌شود/ احمدی با «روز مبادا» در جشنواره فیلم فجر

mohamad-ahmadi

یک تهیه‌کننده سینما حضور فیلمش در بخش «هنر و تجربه» را امتیازی برای دیده شدن آن دانست.

یک تهیه‌کننده سینما حضور فیلمش در بخش «هنر و تجربه» را امتیازی برای دیده شدن آن دانست.

محمد احمدی گفت: بر اساس نظر هیات انتخاب «روز مبادا» در بخش هنر و تجربه قرار گرفت و باتوجه به عملکردی که این گروه در چند ماه اخیر داشت تصمیم منطقی گرفته شده است.

این تهیه کننده گفت: ابتدا تمایل داشتم باتوجه به اینکه کارگردان اولین تجربه سینمایی خود را به جشنواره ارائه داده است در بخش نگاه نو مورد بررسی قرار بگیرد اما نظر دوستان محترم است و با نگاهی به کارنامه این گروه سینمایی باید به امیرحسین علم الهدی تبریک گفت. «هنر و تجربه» در این مدت کم خیلی خوب بین مخاطبانش جا باز کرد و اگر به لیست فیلم‌ها نگاهی بیندازیم بدون شک هیچ کدام شان در اکران عمومی تا این اندازه مخاطب نداشتند.

وی افزود: گروه هنر و تجربه هم در جشنواره فیلم فجر هم خارج از آن چارچوب خود را پیدا کرده و بعد از این مردم علاقمند می دانند برای دیدن فیلم های تجربی و خاص از نظر جذابیت و ساختار باید چگونه انتظارات شان را برآورده کنند. به نظر من فیلم سینمایی «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیز خانی هم از این جنس تجربه است و برای اکران بعد از جشنواره بهترین فرصت اکران در همین گروه خواهد بود.

احمدی گفت: فیلم سینمایی «جنجال درعروسی» این روزها مراحل فنی را در فرانسه سپری می‌کند. از آنجا که این مرحله بیش از ۴ ماه زمان لازم دارد قصد داریم سال آینده اولین اکران فیلم را در جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشته باشیم. فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب که به تازگی پروانه ساخت گرفته است مدتی پیش وارد پیش تولید شد. از آنجا که بنا به ضرورت داستان باید در فصل سرد فیلمبرداری شود در تلاشیم بتوانیم هرچه سریعتر فیلمبرداری را آغاز کنیم.