سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۱:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

یکی از مفاخر دوبله را از دست دادیم/ صداهای ماندگار دهه ۴۰ قابل تکرار نیستند

mamdooh-rasoolzade

ناصر ممدوح جایگاه احمد رسول‌زاده را در تاریخ هنر دوبله بی‌مانند ارزیابی کرد.

ناصر ممدوح جایگاه احمد رسول‌زاده را در تاریخ هنر دوبله بی‌مانند ارزیابی کرد.

ناصر ممدوح که در فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در کنار رسول زاده حضور داشت به سوره سینما گفت: ایشان از همان آغاز راه استاد من بود و کارنامه درخشانش برای همه معلوم است. در زمینه دوبله رسول‌زاده و همه پیشکسوتانی که از بین ما رفتند جایشان برای همیشه خالی است. فقدان چنین هنرمندانی دل آدم را به درد می آورد به خصوص اعضای انجمن دوبله ایران که دیگری صدایی چون صدای رسول‌زاده را نخواهد داشت. او گوینده‌ای ممتاز و صدا و چهره ای ماندگار بود. مردی مهربان و فروتن که همیشه به نیکی از او یاد خواهد شد.

این صدا پیشه افزود: من از سال ۴۰ که وارد عرصه گویندگی شدم در کارهای زیادی کنار ایشان حضور داشتم اگرچه استاد مستقیم من نبود اما رفتار و منش او برای همه درس بود. او یکی از افراد صاحب سبک بود. افرادی چون رسول زاده، عطااله کاملی،مانی خواجوی، هوشنگ لطیف پور و کسمایی و …از گویندگان نسل اول دوبله بودند که برای نسل‌های بعدی در کسوت استاد قرار گرفتند. اگرچه امروز جوانان بسیار تلاش می‌کنند تا در این عرصه مفید و موفق ظاهر شوند اما دیگر صداهایی که دهه ۳۰ و ۴۰ داشتیم را هرگز نخواهیم شنید.

ولی گفت: از صمیم قلب به خانواده احمد رسول زاده و جامعه هنر ایران تسلیت می گویم/ در چنین لحظاتی زبان از وصف خوبی این عزیز قاصر است چرا که هر چه بیان می‌کنم باز هم نمی توانم ادای دینی به بزرگواری او داشته باشم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>