سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۳ در ۸:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

نگارش یک فیلمنامه با موضوع حقوق بشر/ «آبستن» سفارشی نیست

mohsen-jasoor

فیلمنامه «آبستن» به نویسندگی محسن جشور درباره حقوق بشر نوشته می‌شود.

فیلمنامه «آبستن» به نویسندگی محسن جشور درباره حقوق بشر نوشته می‌شود.

محسن جسور نویسنده و فیلمنامه نویس سینما درباره جدیدترین اثری که در دست نگارش دارد ، به سوره سینما گفت :حدود ۲ سال پیش ایده ای داشتم که با منوچهر هادی در میان گذاشتم و قرار بود با هم پیش برویم که او درگیر کار سینمایی و بعد از آن هم ساخت سریال شد. در حال حاضر قرار است با سیامک کاشف آذر همکاری کنیم و حدود یکسال بحث تحقیق و پژوهش کار را انجام دادم و حالا هم در مرحله نگارش هستم .

وی ادامه داد: این فیلمنامه را با نام موقت «آبستن» می‌نویسم که مضمون اصلی آن درباره روابط انسان ها در زندان و مساله حساس و مهم حقوق بشر است و با نگاهی به جریان حقوق بشر قصه‌ای ملودرام و جذاب را در بستر یک فضای پرکشش روایت می کنم. به نظرم با اتمام فیلمنامه می توان به همکاری با زیر مجموعه های فرهنگی نهادهای قضایی کشور برای حمایت از تولید این اثر امیدوار بود، چون از فضایی نو و نگاهی منصفانه و با زاویه انسانی و امید بخش برخوردار است .

جسور در ادامه گفت: ایده اصلی فیلمنامه متعلق به من است و به هیچ عنوان سفارشی نیست و طبق برنامه ریزی هایی که دارم تا اواخر خرداد ماه سال آینده فیلمنامه را به اتمام خواهم رساند و بلافاصله فیلمنامه را برای دریافت پروانه ساخت و ورود به مرحله پیش تولید ارائه خواهم کرد تا اگر مشکل خاصی بوجود نیاید شهریور سال آینده تولید این فیلم سینمایی  آغاز شود، ضمن اینکه برای تهیه کنندگی این کار هم مذاکرات و توافقاتی صورت گرفته که هنوز گزینه ای بصورت قطعی مشخص نیست.

این فیلمنامه نویس سینما با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از اتفاقات و رویدادها در زندان رخ می دهد و مابقی داستان در فضای شهری است ، ادامه داد: «آبستن» بعنوان نهمین اثر سینمایی من محسوب می شود و در صورت محقق شدن این کار ، دومین همکاری سینمایی خود را با سیامک کاشف آذر تجربه خواهم کرد که پیش از این در فیلم سینمایی «آوا» همکاری و تجربه موفقیت آمیزی با هم داشتیم.

وی در ادامه گفت: طرح این فیلمنامه به عنوان یکی از سه گانه هایی است که پیش از این درخصوص نگارش آنها با منوچهر هادی صحبت کرده بودیم و این قسمت اول این سه گانه محسوب می‌شود، ایده قسمت دوم هم متعلق به حسین مهری است و طرح بخش پایانی این سه گانه هم در کارگاه فیلمنامه نویسی «نوبت نگاه» به نگارش در آمده و برای مراحل بعدی نگارش طبق برنامه ریزی ها پیش خواهیم رفت تا به سرانجامی قابل قبول برسیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>