سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۱:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

اگر فیلم ضعیفی در جشنواره فجر ببینم، به رد شدن «تابو» اعتراض می‌کنم

tabo1

جواد نوروزبیگی از پذیرفته نشدن «تابو» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ابراز تعجب کرد.

جواد نوروزبیگی از پذیرفته نشدن «تابو» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ابراز تعجب کرد.

نوروزبیگی به سوره سینما گفت: امسال پنج فیلم تهیه کردم و سه عنوان از آنها در جشنواره فیلم فجر  حضور دارند و برای همه، به یک نسبت مساوی امیدوار هستم. به نظرم همه این فیلم ها ارزشمند هستند و هر کدام در ژانر خودشان حرف هایی برای گرفتن دارند. برخورداری از دغدغه های اجتماعی، شاید وجه اشتراک همه این آثار باشد. چیزی که این روزها باعث تعجب من شده، بیرون ماندن «تابو» از فهرست آثار جشنواره است. اگر بعد از برگزاری جشنواره و تماشای فیلم‌ها، فیلمی را ببینیم که از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشته باشد، نسبت به عدم حضور فیلم خسرو معصومی در جشنواره واکنش نشان می‌دهم و اعتراض خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه از نتیجه خوب همکاری با یک کارگردان، به خصوص فیلم اولی ها، مطمئن می شود، توضیح داد: همه چیز به فیلمنامه بر می گردد و من همیشه تمرکز و توجه و انرژی‌ام را روی این اصل قرار می دهم. در برخورد اولیه با یک فیلمنامه، ابتدا مشاوره‌هایی انجام می دهم و اگر بنا به اعمال تغییراتی باشد، حتما با نویسنده اثر بحث های مفصلی خواهیم داشت. به این ترتیب، با یک فیلمنامه کاملا بررسی شده بر سر کار حاضر می‌شویم.

tabo2

نوروزبیگی افزود: مرتضی فرشباف امسال در بخش فیلم اولی ها شرکت کرده اما من قبلا تله فیلم «سوگ» را با او کار کرده بودم و با سبک کاری اش آشنایی داشتم. با بهرام توکلی هم قبل از «من دیگو مارادونا هستم» فیلم «پرسه در مه» را کار کرده بودم. در مورد فیلمنامه او نگرانی هایی داشتم اما در موردش با هم حرف زدیم و بحث هایمان هم نتیجه داد و با آرامش فیلمبرداری را شروع کردیم.

این تهیه کننده درباره حال و هوای جشنواره امسال اضافه کرد: فیلم دیگر همکارانم را تماشا نکرده‌ام اما احساس می کنم دوره خوبی پیش از جشنواره پیش رویمان قرار گرفته است. درست است که از هیچ یک از بزرگان سینما خبری نیست اما تجربه نشان داده آینده این هنر در دست جوانان آن است و ما چند سالی است با تماشای فیلم های نسل جدید سینما، بسیار به آینده این هنر-صنعت امیدوار شده‌ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>