سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۳:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

رضایت مهدی احمدی از بازی در «ارغوان»/ علاقه به تجربه کردن در فیلمسازی

yek-salam-arghavan-1

مهدی احمدی حضور در «ارغوان» را یکی از بهترین تجربه‌های سینمایی‌اش می‌داند.

مهدی احمدی حضور در «ارغوان» را یکی از بهترین تجربه‌های سینمایی‌اش می‌داند.

سوره سینما- در مراسم معرفی فیلم ارغوان که طی برنامه «یک فیلم یک سلام» صبح امروز ۲۴ دی ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، امید بنکدار یکی از کارگردان‌های این فیلم درباره قصه و فرم داستان فیلم ارغوان گفت: می توانم بگویم که در این فیلم فرم وجود دارد اما آنقدر قصه خوبی بود که سعی کردیم آن را به بهترین نحو اجرا کنیم.

امید بنکدار کارگردان فیلم ارغوان در پاسخ به پرسش احسان کرمی مجری برنامه درباره مخاطب خاص این فیلم گفت: معمولا وقتی طرحی را شروع می کنم به صورت تفکیک شده به آن نگاه نمی کنم اما هر فیلمسازی آرزوی دیدن فیلمش را دارد. تلاش داشتیم در این فیلم تکرار نشویم و به همین دلیل تمام سعی‌مان را برای بهتر شدن ارغوان کرده ایم.

در ادامه این نشست کیوان علیمحمدی کارگردان دیگر فیلم ارغوان در این باره گفت: قصه این داستان طرح کوتاهی بود که توسط علی اکبر حیدری نوشته شده بود و وقتی من و آقای بنکدار آن را خواندیم خوشمان آمد و تصمیم گرفتیم آن را گسترش دهیم و بر اساس آن یک فیلم سینمایی بلند تولید و تجربه همیشگی دونفره خود را به یک تجربه سه نفره تبدیل کنیم. به نظر من علی اکبر حیدری هنرمند بسیار توانایی است و کار با او تجربه خوشایندی بود.

وی در مورد حضور یک شخص دیگر به عنوان تهیه کننده توضیح داد: هیچوقت تمایل به حضور یک تهیه کننده نداشتیم چرا که در پروژه های سینمایی بار مسایل مالی بر عهده من و امید بنکدار بود و حضور یک نفر به عنوان تهیه کننده بیشتر سوهان روحمان می شد به همین دلیل تهیه کنندگی کار را نیز خودمان بر عهده گرفتیم. فیلم سینمایی ارغوان ادامه فیلمسازی من و امید بنکدار از زمان فیلم کوتاه است و بهتر یا بدتر بودن مسئله اصلی ما نیست. ما تلاش می کنیم تجربه جدیدی در این حوزه کسب کنیم.

وی با اشاره به تغییر دستمزدهای سینما پس از گذشت پنج سال گفت: زمانی که تصمیم گرفتیم با تیم حاضر کار کنیم پنج سال بود که از آخرین کارمان در سینما می گذشت و به همین دلیل در جریان تغییرات دستمزدها نبودیم و وقتی متوجه دستمزدها شدیم به امید بنکدار گفتم که نمی توانیم فیلم بسازیم. اما با کمک و همراهی عوامل پشت صحنه و بازیگران مان توانستیم این کار را انجام دهیم و در واقع ساخت این فیلم را مدیون آنها هستیم زیرا آنها در این راه پشت ما را خالی نکردند.

علیمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم ارغوان سرشار از زیبایی است گفت: فیلم سینمایی ارغوان فیلمی است که چشم ها و گوش ها را نوازش می دهد و یک لحظه نخواهید توانست از آن بگذرید. ما فیلمی ساخته ایم که با استانداردهای دنیا همخوانی دارد و هیچ عقده حقارت و ضعف اجتماعی را در فیلم نمایش نداده ایم و عمیقا اعتقاد دارم که مخاطب پس از دیدن این فیلم با احساس خوبی سالن سینما را ترک خواهد کرد.

yek-salam-arghavan-2

بازی در ارغوان یکی از بهترین تجربه هایم بود/ رونمایی از پوستر فیلم توسط مهدی احمدی

مهدی احمدی بازیگر فیلم سینمایی درباره بازی در این فیلم گفت: بازی در این فیلم را خیلی دوست داشتم و می توانم به جرأت بگویم که یکی از بهترین فیلم هایی بود که در آن بازی کردم. برای یک نقاش دیده شدن کارهایش بسیار مهم است. البته ورود نقاشی هایم به فیلم خواست من نبود اما آقایان بنکدار و علیمحمدی با فضای هنرهای تجسمی آشنا هستند و این آشنایی قبل از شروع فیلمبرداری در آنها مشهود بود.

وی با بیان اینکه انتخاب نقاشی ها در این فضا مسئله غریبی نیست و به نوع فرم نگاه این دو فیلمساز برمی گردد در مورد فیلمسازی این دو کارگردان بیان کرد: بعد از دیدن این فیلم مسئله فیلمسازی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی جدی تر می شود چرا که با دو فیلمساز مهم و قوی روبرو خواهیم بود و بعد از این، بار مسئولیتشان سنگین  می‌شود چرا که توقعات را بالا می برند.

احمدی در پایان این مراسم از پوستر فیلم رونمایی کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>