سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

«تا آمدن احمد» روایتی واقعی از مردم خارک/ تمایل به حضور فیلم در جشنواره کودک و نوجوان

ta-amadane-ahmad1

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» گفت: این فیلم زندگی مردم خارک است که در دوران جنگ و بعد از آن توجهی به آنها نشده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» گفت: این فیلم زندگی مردم خارک است که در دوران جنگ و بعد از آن توجهی به آنها نشده است.

پروانه مرزبان از معدود تهیه کنندگانی که به عنوان نماینده ژانر دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره انگیزه خود از ساخت این فیلم به سوره سینما گفت: مدتی پیش از طرف بسیج هنرمندان به همراه صادق صادق دقیق سفری به جزیره خارک داشتیم. این جزیره به دو قسمت تقسیم می شود قسمتی که در اختیار شرکت نفت است و بهره مند از تمام امکانات و دوم بخش بومی که مردم عادی آنجا زندگی می کنند و معمولیترین امکانات مثل هتل و رستوران هم در اختیار ندارند. این جزیره زمان جنگ بارها مورد حمله قرار گرفت اما خیلی کم به این بخش و مردمانش توجه شد.

وی افزود: در گفت و گو با مردم منطقه به مواردی رسیدیم که بسیار عجیب و تاسف بار بود. من به عنوان تهیه کننده آثار دفاع مقدس و کارگردان به دنبال سوژه ای بکر و جذاب بودیم و بعد از ساخت فیلم «بزرگمرد کوچک» درباره زندگی شهید بهنام محمدی موضوع قابل تاملی نداشتیم تا اینکه با مردم خارک آشنا شدیم. قصه ای که مردم برای ما تعریف کردند پس از مدت ها تحقیق و جستجو برای پیداکردن خانواده شهید تبدیل شد به فیلم «تا آمدن احمد» که داستانی کاملا واقعی است حتی اسامی کاراکترها هم نام اشخاصی است که با سوژه داستان ارتباط داشتند.

ta-amadane-ahmad2

مرزبان گفت: زمانی که این طرح در خارک مطرح شد مردم بومی ازاینکه فیلم ساخته شود بسیار استقبال کردند چون معتقد بودند در ۲۸۰۰ روزی که مورد حملات جنگی بودند هیچگاه بچه هایی که از این منطقه برای کشورشان جانفشانی کرده بودند مورد توجه قرار نگرفتند و این منطقه جغرافیایی همچنان در محرومیت به سر می برد. فکر می‌کنم «تا آمدن احمد» فیلم بدی نباشد و از بعد داستانی مساله ای را مطرح می‌کند که دغدغه اجتماعی بخشی از مردم زمان بعد از جنگ است اما اینکه داوران جشنواره فیلم فجر چه نظری درباره این کار داشته باشند قابل پیش بینی نیست.

وی همچنین درباره اکران فیلم افزود: از آنجا که «تا آمدن احمد» قصه یک نوجوان است، قصد داریم قبل از اکران عمومی فیلم را در جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم نمایش دهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>