سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

شبی برای تقدیر از محمدعلی کشاورز/ هنرمند باید مردم سرزمینش را دوست بدارد

Tajlil-Keshavarz

مراسم بزرگداشت محمدعلی کشاورز شنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مردم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

مراسم بزرگداشت محمدعلی کشاورز شنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مردم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

سوره سینما- در این مراسم اکبر زنجانپور، اصغر همت، جمشید هاشم‌پور، اکبر عالمی و ایرج راد حضور داشتند و درباره این بازیگر صحبت کردند. میهمان ویژه این مراسم تقدیر فریماه فرجامی بود که پس از سال‌ها دوری از حرفه‌اش به محافل رسمی برگشت. جمشید هاشم‌پور یکی از سخنرانان این مراسم درباره کشاورز گفت: من سال‌ها است که به استاد محمدعلی کشاورز ارادت دارم و افتخار داشتم در یک اثر در کنار او حضور داشته باشم و خیلی چیزها از استاد کشاورز یاد گرفتم.

اکبر زنجانپور دیگر سخنران این مراسم گفت: من سالها پیش در سریال آتش بدون دود که آقای کشاورز نقش آقا ایلر را ایفا می‌کردند در کنارشان حضور داشتم و بعدها در سال ۵۵ در فیلم سینمایی شطرنج باد در خدمت‌شان بودم. زنجانپور گفت: آدم‌ها از تولد تا پایان حرکت می‌کنند و مراحل جوانی تا پیری را سپری می‌کنند منتهی آن آدم یک آدم است که در حال حرکت است ولی آدم‌های هنرمند مخصوصاً در زمینه‌ بازیگری و علی‌الخصوص محمدعلی کشاورز اینطور نیست فردی مثل محمدعلی کشاورز چندین آدم را مانند خودش به جلو برده است.

در حاشیه این مراسم، سامان احتشامی نوازنده موسیقی به اجرای قطعاتی نظیر پدرسالار و مجموعه هزار دستان با پیانو پرداخت.

کشاورز که با وجود ضعف جسمانی در این مراسم حاضر شده و به دشواری راه می‌رفت گفت: من به همه پیشنهاد می‌کنم که مملکت خود را خوب بشناسند. من همه جای کشور را دیده‌ام و از شما جوانان می‌خواهم که شما هم ممکلت خود را بشناسید. هنرمند باید نجیب باشد و مردم مملکت خود را دوست داشته باشد و تنها به دنبال پول نباشد. من چاکر و مخلص همه شما هستم.

در پایان از تمبر یادبود محمدعلی کشاورز رونمایی شد. بعد از اهدای تابلویی به این بازیگر، همه هنرمندان حاضر در مراسم روی صحنه با محمدعلی کشاورز عکس یادگاری گرفتند.

حجت‌الاسلام محمود دعایی، احمد مسجدجامعی، محمود بصیری، ایرج راد، محمد متوسلانی، داریوش اسدزاده … در این مراسم حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>