سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از سامانه موبایلی جشنواره فیلم فجر/ به دنبال عدالت در اطلاع‌رسانی

fajr33-ayubi

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون و رییس سازمان سینمایی در رونمایی از سامانه موبایلی جشنواره فیلم فجر شرکت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون و رییس سازمان سینمایی در رونمایی از سامانه موبایلی جشنواره فیلم فجر شرکت کردند.

سوره سینما- مراسم رونمایی از سامانه موبایلی رای فجر سامانه دسترسی به منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در ساختمان مرکزی رایتل و با حضور وزرای تعاون، کارورفاه اجتماعی و فرهنگ وارشاداسلامی برگزار شد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم رونمایی از سامانه دسترسی به منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم با نام رای فجر که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاداسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی ،همچنین مجید صدری مدیر عامل رایتل و علیرضا رضاداد  دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد اظهار داشت: در آستانه جشن های انقلاب که جشنواره فیلم فجر جذاب ترین آنان است و در سال اقتصاد و فرهنگ سرانجام اتفاق مبارک پیوند اقتصاد و فرهنگ در حال رخ دادن است. خوشحالیم که امسال این امر محقق شد و این جلسه حاصل جلسات متعددی است که از شش ماه قبل برگزار شد و نهایتا با تلاشهای آقایان صدری ابطحی، آقایی و رضاداد این امکان فراهم شد.

وی افزود: سینما یکی از افتخارات ایران اسلامی است و جشنواره فجر در حقیقت رونمایی از سینمای ملی ماست و حاصل یکسال تلاش سینماگران کشور است و همه مردم در سراسر کشور علاقه مند هستند که در جریان اتفاقات این رویداد بزرگ باشند. خصوصا امسال که به دلیل محدودیت های مالی کشور جشنواره فجر با مرکزیت تهران برگزار می شود و امسال هم امکان برگزاری همزمان آن در همه شهرها را نداریم مردم شهرهای دیگر علاقمندند که حداقل در جریان رویدادهای جشنواره قرار بگیرند و عدالت اطلاع رسانی رعایت شود و رایتل به جایی رسیده است که می تواند این کار را برای ما انجام دهد.

ایوبی همچنین گفت: همراهی رایتل و پوشش جشنواره در سراسر کشور یک انرژی مثبت برای اهالی هنر و سینماست و امیدواریم که با این پوشش وسیع علاقه مردم به سینما بیشتر شود و در نتیجه اکران فیلمها موفق تر باشد و آشتی مردم با سینما را که اتفاق بزرگی است و تحقق پیدا کرده است، تعمیم پیدا کند خصوصا اینکه امکان اطلاع رسانی وسیع و بومی رایتل می تواند درطول سال به کمک اکرا فیلم ها بیاید.

ایوبی درباره سامانه رای فجر که ویژه جشنواره فیلم فجر تولید شده است گفت: این سامانه از هم اکنون اخبار جشنواره و بخشهای گوناگون را در خود خواهد داشت و کمک می کند که فیلمسازان ماهم احساس کنند زحمات آن ها به خوبی دیده می شود.

ایوبی در پایان سخنانش ضمن تشکر از علی ربیعی وزیر کار و تعاون به دلیل پیشتازی در حمایت از فرهنگ و هنر کشور گفت: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا همکاری و همراهی فرهنگ و هنر با دیگر دستگاه های کشور بوده زیرا گرچه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی متولی هنر و سینما است ولی فرهنگ متعلق به همه کشور است و واقعا اگر اراده سیاسی و اقتصادی  قوی و همکاری بین همه دستگاه ها اتفاق نیفتد شاید هیچ کار اساسی برای فرهنگ نتوان کرد. و شعار آقای جنتی هم از ابتدا تمرکز زدایی و پیوند میان اقتصاد و فرهنگ بود و ما خوشحالیم که در عرصه سینما این اتفاق به خوبی در حال رخ دادن است.

بهره گیری از تمام امکانات مدرن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار در کشور

همچنین مجید صدری مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در این مراسم گفت: امسال برای نخستین باردر حوزه یک جشنواره بسیار مهم مانند جشنواره فیلم فجر از تمام ابزارهای مدرن و به روز و با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی شرکت رایتل استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رایتل ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت ها و جهش های مثبت شرکت رایتل در دولت تدبیر و امید گفت: این اپراتور ظرف ۱۵ ماه گذشته از ۳۵۰ هزار مشترک به ۳ میلیون مشترک پیشرفت داشته و درآمد آن نسبت به سال گذشته بیش ۴ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ورود دو اپراتور دیگر تلفن همراه به بازار ارائه خدمات نسل ۳ گفت: اما فعلاً رایتل وسیع‌ترین پوشش نسل ۳ را بین سه اپراتور دارد. هم‌اکنون این اپراتور در ۲۲۸ شهر پوشش نسل ۳ دارد که سال گذشته این تعداد محدود به ۱۲۸ شهر بود و در این زمینه به رشد ۸۰ درصدی دست یافتیم.

وی درباره حمایت از فرهنگ کشور گفت: رایتل در کنار فعالیت اقتصادی خود در حوزه رسانه و ارتباطات سعی می کند نسبت به ظرفیت های  فرهنگی هنری کشور بی تفاوت نباشد و به عنوان یک امکان جدید تکنولوژی که می تواند در خدمت فرهنگ و هنر اسلامی باشد.در نمایشگاه کتاب نیز توانستیم فعالیت خوبی داشته باشیم.

صدری اضافه کرد: برای ما افتخار بزرگی است که بتوانیم در خدمت فرهنگ و هنر کشوراسلامی  باشیم و امیدواریم که بتوانیم در جشنواره فیلم فجرآن طور که شایسته است خدمت رسانی کنیم و این اتفاق بزرگی است که امسال بتوانیم همه جزئیات جشنواره را از طریق سامانه طراحی شده و به صورت مستقیم به اطلاع همه مردم در سراسر کشور برسانیم و امیدواریم این کار خیر و برکات زیادی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان درمورد فرهنگ و فناوری بومی سعی کردیم کلیه سامانه های مورد استفاده بومی باشد. صدری با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط جشنواره فجر ۳۳ گفت: حدود ۱۷ پورتالی که از قبل توسط رایتل با موضوعات مختلف راه‌اندازی شده ترافیک داخلی تولید می کند و پورتال جدید فجر نیز تولیدکننده ترافیک داخلی است.

سامانه رای فجر یک سامانه موبایلی با فناوری روز است که دسترسی به اخبار ، رویدادها و منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر را برای عموم مردم در سراسر کشور ممکن می‌سازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>