سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

وزیر ارشاد: فیلم‌های بحث‌برانگیز را می‌بینم/ هنوز آثار سودای سیمرغ را ندیده‌ام

fajr-janati

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مهم که جشنواره امسال حاصل فعالیت دولت تدبیر و امید است، گفت: در دو سال گذشته مجبور بودیم جلوی اکران بعضی از فیلم‌ها را بگیریم.

به گزارش سوره سینما، صبح امروز ۷( بهمن ماه) تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس هیأت مدیره شرکت رایتل و رئیس سازمان سینمایی در سالن اجتماعات شرکت رایتل با حضور دکتر علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، ابطحی رئیس مؤسسه رسانه‌های تصویری و اعضای هیأت مدیره شرکت رایتل به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه رایتل حامی فرهنگ و هنر معرفی شده و در طول جشنواره با ارائه خدمات به علاقه‌مندان سینما جشنواره فجر را حمایت می‌کند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره این جشنواره که حاصل سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، گفت: حقیقتاً امسال با مشکلات کمتری مواجه هستیم در دو سال گذشته مجبور بودیم جلوی اکران یکسری از فیلم‌ها را بگیریم و برخی از فیلم‌ها با مشکلاتی مواجه شد اما امسال با این مشکلات مواجه نخواهیم بود، نمی‌گوییم اصلاً نداریم اما قطعاً با مشکلات کمتری مواجه هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که فیلم‌های جشنواره را دیده‌اند یا خیر، گفت: کمابیش فیلم‌ها را می‌بینم اما هنوز به طور مشخص ۲۲ فیلم سودای سیمرغ را ندیدم گاهی برخی از فیلم‌ها با مشکلاتی مواجه هستند و بحث‌هایی درباره آنها صورت می‌گیرد که هیأت نظارت نمی‌تواند تصمیم‌گیری درستی داشته باشد ترجیحاً فیلم‌ها را می‌بینم و نظر می‌دهم.

جنتی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال هم با چنین فیلم‌هایی در جشنواره فجر مواجه بودید یا خیر، گفت: از جشنواره فجر چنین فیلم‌هایی که با مشکل مواجه باشد و حاشیه‌ای داشته باشد به من اعلام نشده اما خارج از جشنواره فیلم‌هایی بوده که دیده‌‌ام و نظرم را اعلام کردم.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>