سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «نیمرخ‌ها» به نیمه رسید/ «خداحافظی طولانی» المان تجربی و هنری ندارد

khodahafezi-toolani

فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیمرخ‌ها» به تهیه‌کنندگی علی حضرتی به نیمه رسید.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیمرخ‌ها» به تهیه‌کنندگی علی حضرتی به نیمه رسید.

علی حضرتی گفت: «خداحافظی طولانی» علاوه بر بخش سودای سیمرغ در بخش هنر و تجربه هم قرار دارد اما به این معنی نیست که زمان اکران در این گروه قرار بگیرد. باتوجه به فیلمنامه و عواملی که حضور دارد این فیلم به هیچ عنوان المان های تجربی ندارد.

این تهیه کننده در رابطه با تازه ترین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: ده روز پیش فیلمبرداری «نیمرخ ها» را آغاز کردیم. این پروژه تقریبا به نیمه رسیده است و بازیگران تا ۱۱ بهمن جلوی دوربین خواهند بود. تا الان به جز سام قریبیان و هومن سیدی بازی سایر دوستان آغاز شده است و این دو نفر از اول بهمن نقش آفرینی خواهند کرد. تازه ترین کار سینمایی ایرج کریمی در فضایی عاشقانه و شاعرانه است و کل داستان در شهر تهران روایت می شود. پیش از این کارگردان با تیم تولید کار کرده بود و من هم تمایل داشتم در فرصتی مناسب با ایشان همکاری کنم.

وی افزود: ایرج کریمی از کارگردانان باسابقه ماست که سینمارا به خوبی می شناسد و از صاحب نظران با سواد این عرصه به شمار می رود. به همین خاطر شخصا پیشنهاد دادم و ایشان هم چند فیلمنامه داشت اولین کار پیشنهادی او همین فیلمنامه ای بود که بعد از تغییر نام «نیمرخ ها» نام گرفت. بلافاصله شرایط تولید را فراهم کردیم و خوشبختانه طبق برنامه و بدون اشکال مراحل تولید را سپری می کند. بعد از پایان پروژه سعی داریو در اولین فرصت ممکن کار را اکران کنیم و دغدغه ای برای نگه داشتن فیلم و اکران در جشنواره فیلم فجر سال آینده نخواهم داشت.

این تهیه کننده جوان افزود:پیش از این با فیلم «صبح روز بعد» در جشنواره فیلم و چند نمایش روی صحنه در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم اما «خداحافظی طولانی» اولین کار بلند سینمایی من در جشنواره به عنوان تهیه کننده است. امسال علاوه بر چند کارگردان پیشکسوت فیلمسازان جوان بسیاری حضور دارند که افرادی با ذوق و صاحب فکر هستند اگرچه آثار منتخب جشنواره فضای مثبتی در سینما بوجود آورده است اما جای خالی کارگردانان خوشنام و باسابقه ای چون بهمن فرمان آرا کاملا احساس می شود. نبود چنین هنرمندانی البته از اعتبار آنها کم نخواهد کرد و این جشنواره است که به حضورشان نیاز دارد.

حضرتی گفت: هیات انتخاب قطعا دلایلی داشته و نمیتوان قبل از آغازجشنواره نظر قطعی داد. اگر میانگین عملکرد جشنواره را در سال‌های قبل مورد بررسی قرار دهیم همیشه بد نبوده و بی انصافی است نگاه انتقادی تند داشته باشیم هرچند که نوسان را هم نمی توان از نظر دور داشت. امسال علاوه بر بخش سودای سیمرغ فیلم ما به تقاضای بخش هنر و تجربه در این گروه هم حضور دارد اما زمان اکران،نمایش عمومی با سرگروه در نظر خواهیم گرفت چرا که فیلم هیچ المانی از تجربی یا حتی هنری بودن ندارد و با نگاهی به لیست عوامل و قصه گو بودن فیلمنامه به این نتیجه می رسیم که ظرفیت اکران عمومی را خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>