سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

هنرمندان مدافع ارزش‌های انسانی و مذهبی هستند/ حرف‌های پگاه درباره اهانت به پیامبر اکرم (ص)

hamidreza-pegah

حمیدرضا پگاه تاکید کرد: هنرمندان همیشه برای دفاع از ارزش‌های انسانی و مذهبی پیشقدم هستند.

حمیدرضا پگاه تاکید کرد: هنرمندان همیشه برای دفاع از ارزش‌های انسانی و مذهبی پیشقدم هستند.

پگاه در رابطه با توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام به سوره سینما گفت: هنرمندان قطعا در کنار انتشار بیانیه تمایل به کارهای اجرایی‌تر هم دارند اما دولت و حامیان فرهنگی باید این شرایط را فراهم کنند تا اعتراض‌ها دیده شود. مثلا سینماگران برای نشان دادن اعتراض نیاز دارند فیلم بسازند و این یک پروسه طولانی است.

بازیگر فیلم «شبانه‌روز» گفت: سینما ابزاری است که یک سینماگر می‌تواند در راستای دفاع از ارزش‌هایش از آن استفاده کند، اما تا وسایل رسیدن به هدف فراهم نباشد امکان ساخت فیلم جهت دفاع از ارزش‌ها هم میسر نخواهد شد. در طول دوران مختلف، هرگاه ارزش‌های میهنی و مذهبی ما مورد اهانت قرار گرفتند، هنرمندان از هیچ تلاشی برای پاسخ دادن به این اهانت‌ها دریغ نکرده‌اند. آنها همیشه پیش‌قدم بوده‌اند تا نگاه نادرست به دین و باورهای ملی را تصحیح کنند.

وی افزود: هنرمندان تا جایی که در توانشان باشد در عرصه اجتماعی حضور دارند و در قبال مسئولیت اجتماعی‌شان کوتاهی نمی کنند، بعد از این هم مصرانه این روش را ادامه خواهند داد. اگر شرایط توسط دولت و حامیان فرهنگی فراهم شود بازیگران و همه عوامل حاضرند با سخت‌ترین مسایل کنار بیایند تا این هدف به نتیجه برسد. همانطور که پیش از این هم بسیاری از هنرمندان با دستمزدهای حداقلی و همکاری‌های صمیمانه حمایت شان را در خلق آثار ارزشمند و فرهنگی نشان داده‌اند.

حمیدرضا پگاه بازی در فیلم‌های سینمایی «قلاده‌های طلا»، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «برخورد خیلی نزدیک» و … را در کارنامه دارد.