سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

شهرام ناظری تیتراژ پایانی «ایران برگر» را خواند

nazeri-iran-burger

شهرام ناظری تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی را خواند.

شهرام ناظری تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی را خواند.

سوره سینما- شهرام ناظری در مورد خواندن تیتراژ پایانی فیلم «ایران برگر» گفت: آقای جوزانی به عنوان مردی که با گذراندن تجربیات مختلفی در همه جای دنیا، ولی هم‌چنان آن روح اصیل ایرانی خودشان را حفظ کرده‌اند و یک روحیه قلندرواری دارند که من خیلی دوست دارم و باب ذائقه من است. از طرف دیگر دلیل علاقه خاص من به آقای رفیعی این است که در کنار موسیقی، رمان‌نویس و اهل ادب و ادبیات هستند و در عرض این پنج، شش سالی که ایشان را می‌شناسم؛ تجربیاتم را در اختیارشان قرار داده‌ام. از یک طرف آقای جوزانی و از طرف دیگر آقای رفیعی، در واقع همه آن چیزهایی است که من دوست دارم. به خصوص شعر این اثر که مربوط به «سیاوش کسرایی» است که از علایق خود بنده است. در واقع این اثر، موردی ارزشمند و زیبا برایم محسوب می‌شود.

ناظری در مورد ارشک رفیعی آهنگساز فیلم سینمایی «ایران برگر» گفت: ما قبلاً با ایشان بر روی اشعار نیما یوشیج کار کرده‌ایم، وی قبل از کار آهنگسازی در درجه اول، ادیب و رمان‌نویس است؛ چون بنده نسبت به ادبیات حساس هستم و دقت و توجه خاصی دارم، در نتیجه با موسیقی‌دان‌هایی که با ادبیات آشنا هستند، راحت‌تر می‌توانم، ارتباط برقرار کنم. و این یکی از دلایلی است که چند سال است با هم‌دیگر کار می‌کنیم و به عنوان کسی که تجربیات بیشتری داشته است، تجربیاتم در اختیارشان قرار داده‌ام. البته قبلاً اثری را برای بزرگداشت و یادواره پدر شعر امروز ایران «نیما یوشیج» به همراه آقای رفیعی آماده کرده‌ایم که در آینده خیلی نزدیک منتشر خواهد شد.

این خواننده سرشناس ایرانی ادامه داد: در گذشته نیز قرار بود در آثار سینمایی ارزشمندی حضور داشته باشم که بنا به دلایلی به سرانجام نرسید. قبلاً علی حاتمی توسط جمشید مشایخی از من خواست که برای اجرای قطعاتی از موسیقی در فیلم سینمایی «دلشدگان» شرکت بکنم و در آن موقع در مجله فیلم نیز منتشر شد. ولی سفر آمریکا را در پیش داشتم و سه ماه در ایران حضور نداشتم، وقتی که برگشتم چنین قسمت نبود، من این قطعات را اجرا نمایم و دوستان هنرمند دیگری این قبول زحمت را کرده بودند.

شهرام ناظری در مورد رابطه‌اش با سینما گفت: چون این افتخار را داشته‌ام که چندین سال رفت و آمد خانوادگی با بهرام بیضایی داشته باشم، در نتیجه این معاشرت‌ها خیلی بر روی من تأثیر خوبی داشته است. خیلی عاشق نوشته‌ها به خصوص فیلمنامه‌های ایشان، کارگردانی و طرز تفکرشان هستم. در حقیقت ایشان یکی از کسانی بوده است که در زمینه تئاتر و سینما روی من تأثیر گذاشته است.

ناظری افزود: در نتیجه مشخص است که من به تئاتر و سینما نمی‌توانم، بی‌علاقه باشم و پایه این علاقه نیز از آن جا شروع شد. واقعاً ایشان دایره‌المعارفی از کلیه فرهنگ‌هایی است که در ایران وجود دارد. فقط به عنوان یک کارگردان و یا فیلم‌نامه‌نویس در مورد ایشان حرف نمی‌زنند؛ بلکه ایشان یکی از آدم‌های استثنایی ایران زمین است که واقعاً شبیهش خیلی کم و انگشت‌شمار است، افرادی مثل شفیعی کدکنی، بهرام بیضایی و حمید سمندریان افرادی هستند که در هر قرن تعداد این گونه افراد خیلی انگشت‌شمار است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>