سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب

به زودی مردم را با اولین نقش جدی‌ام غافلگیر می‌کنم/ خمسه پدر محمدرضا گلزار

khamseh1

علیرضا خمسه از اولین نقش کاملا جدی خود در مجموعه «میکائیل» با عنوان یک تحربه خوب در کارنامه بازیگری‌اش یاد کرد.

علیرضا خمسه از اولین نقش کاملا جدی خود در مجموعه «میکائیل» با عنوان یک تحربه خوب در کارنامه بازیگری‌اش یاد کرد.

خمسه به سوره سینما گفت: امسال دو فیلم سینمایی بازی کردم که یکی از آنها با نام «وروجک‌ها» به کارگردانی فرزاد اژدری در جشنواره فیلم کودک امسال رونمایی شد. فیلم دیگرم یک کار مشترک با کشور فرانسه و سه بعدی است. این اثر سینمایی «جنجال در عروسی» نام دارد و سیدرضا خطیبی آن را کارگردانی کرده است. قرار بود رونمایی این فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد، اما امور فنی آن طول کشید و این روزها در کشور فرانسه در حال انجام است.

وی افزود: به زودی مجموعه «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود. در این سریال نقش پدر یک خانواده را بازی می‌کنم. مهرانه مهین ترانی در نقش همسرم ظاهر شده و محمدرضا گلزار فرزند ماست. او در هفتمین سالگرد ازدواج با همسرش که نقش او را مهناز افشار بازی می‌کند با مشکل عجیبی روبرو می‌شود، عروس خانم گم می‌شود. تمام قصه حول این ماجرا می‌چرخد که او کجاست و چرا غیبش زده است. فضایی شاد و سرخوشانه بر کلیت اثر حاکم شده و ما تصویربرداری فاز دوم این مجموعه را اوایل اسفند آغاز خواهیم کرد.

khamseh2

این بازیگر همچنین گفت: به تازگی اولین نقش جدی خود در تمام کارنامه بازیگری ام را نیز تجربه کرده ام. من در مجموعه «میکائیل» که یک سریال پلیسی است در یک نقش بسیار متفاوت ظاهر شده‌ام به گونه ای که مطمئنم مخاطب با دیدن من غافلگیر می‌شود. تجربه خیلی خوب و جذابی بود و سعید نعمت الله آن کاراکتر را برای بازی من نوشته بود. خود نقش نیز در تلویزیون تازگی دارد و امیدوارم این حضور غیر منتظره به کام مخاطب خوش باشد.

علیرضا خمسه در پاسخ به این سوال که آیا پس از سال ها بازیگری هنوز هم حضور در جشنواره و سیمرغ گرفتن برای او اهمیت دارد، گفت: نقش ماندگار، تنها چیزی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما همواره مورد نظر من بوده است. من چند سال قبل یک سیمرغ بلورین گرفتم و جایزه مادی آن را که یک خودرو بود با یک سال تأخیر دریافت کردم و راستش بخواهید وقتی آن را به من دادند، به خاطر این بدقولی دیگر چندان دوستش نداشتم. علاوه بر این بین سینمایی ها رایج است که می گویند هر کس از جشنواره فیلم فجر جایزه بگیرد بیکار می شود. چندان سخن نادرستی هم نیست. بنابراین دیگر واقعا به سیمرغ فکر نمی کنم.

بازیگر فیلم «دو نفر و نصفی» درباره اینکه چرا چهره های مردمی و محبوب جامعه، اغلب از میان بازیگران کمدی هستند، توضیح داد: این واقعیت، پیچیدگی روح و روان انسان را نشان می‌دهد. بشر ذاتا با ساختار سرخوشانه و خوشحال خلق شده و ذات او به سمت شادی است. فیلم‌های تراژیک با نشان دادن درماندگی و استیصال مردم، به سمتی حرکت می‌کنند که انسان ذاتا از آن گریزان است. بدیهی است که هر آدمی دوست دارد به سمت هنر و هنرمندی جذب شود که سازگاری بیشتری با فطرت شادی پسند او دارد.

علیرضا خمسه در آثار زیادی همچون «مرگ یزدگرد»، «قاعده بازی»، «بیست» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>