سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۸:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
حیدریان:

سیاسی خواندن عملکرد حوزه هنری تحلیل روزنامه‌ای است

سیاسی خواندن عملکرد حوزه هنری تحلیل روزنامه‌ای است

محمدمهدی حیدریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محمد»(ص) ضمن دعوت مدیران سینما به تعامل و توافق، اصلاح و تکامل را وظیفه محتوم همه دستگاه‌های فرهنگی خواند.

محمدمهدی حیدریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محمد»(ص) ضمن دعوت مدیران سینما به تعامل و توافق، اصلاح و تکامل را وظیفه محتوم همه دستگاه‌های فرهنگی خواند.

محمدمهدی حیدریان به خبرنگار سوره سینما گفت: سینما در نقطه خوبی نیست و اوضاع فعلی آن حکایت از شرایطی غیرطبیعی دارد. پیشنهاد ارائه اختلافات اخیر سینما به کمیسیون فرهنگی مجلس به نظر نمی‌رسد کارساز باشد. جایگاه مجلس شورای اسلامی کلان‌تر از این حرفهاست که مناقشات اداری، اجرایی را مورد بررسی قرار دهد.

تهیه‌کننده «محمد»(ص) گفت: اگر بخواهیم اینگونه اختلافات را به مجلس ببریم مجلس را از وظیفه اصلی خود دور کرده‌ایم. شاید شورای انقلاب فرهنگی زمینه مناسب‌تری نسبت به مجلس برای حل اختلافات اخیر باشد. نباید برای مجلس میدان جدید تعریف کنیم.

وی افزود: این اختلافات باید در سایه تعامل، نشست کارشناسانه و توافق طرفین حل شود وگرنه مراجعه به مراجع کلان‌تر راهی دائمی و بنیادی برای حل اختلاف نخواهد بود.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور ما به فرهنگ و تغذیه فرهنگی احتیاج دارد. از مقتضیات خاص و مهم این دوره توجه ویژه به فرهنگ است. باید با کلان‌نگری و بزرگ‌منشی اختلافات را به نحو احسن حل کرد.

حیدریان نظر خود را مبنی بر سیاسی خواندن اقدام ارزشی حوزه هنری گفت: آقای حسینی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دوستان همگی از یاران قدیمی من هستند. اما باید عرض کنم اینگونه اظهار نظرها حرف‌ها روزنامه‌ای است و فقط به درد روزنامه‌ها می‌خورد. آقای حسینی قبل از این حرف‌ها باید به فکر نشست و تعیین کردن راه حل‌های مصلحانه باشند.

وی ادامه داد: آقای حسینی با تأنی بیشتر و با نگاه عملیاتی و فرهنگی با مسئله برخورد کنند. ما در شرایط فعلی نباید از مسئولیت‌هایی که به ما واگذار شده استفاده شخصی یا با آنها برخورد شخصی کنیم.

این کارشناس فرهنگی افزود: در این مملکت چه بخواهیم چه نخواهیم ساختار داریم و باید با تعامل از امکانات این ساختارها برای حل مناقشات استفاده کنیم. همه چیز باید با تعامل به نتیجه برسد. یادمان باشد توجه به واقعیات یکی از ارکان پیشرفت در هر مسیری است.

حیدریان گفت: توجه به واقعیات یک چیز است و تلاش برای اصلاح و تکامل جامعه که وظیفه محتوم همه ماست یک چیز دیگر که جمع این دو تنها با یک مدیریت هوشمند امکان‌پذیر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>