سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «پل خواب» تمام می‌شود/ افشار و یک نقش ایرانی شده

anahita-afhsar1

بازیگر فیلم «پل خواب» حضور در این پروژه سینمایی را یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای خود دانست.

بازیگر فیلم «پل خواب» حضور در این پروژه سینمایی را یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای خود دانست.

آناهیتا افشار به سوره سینما گفت: امسال در جشنواره فیلم فجر حضور ندارم به این دلیل که «پل خواب» به موقع حاضر نشد. من بعد از بازی در مجموعه «مدینه» به دلیل فشار کاری زیادی که متحمل شده بودم، ترجیح دادم استراحت کنم و کار تازه ای را قبول نکردم. بعد از اینکه فیلمنامه اکتای براهنی به من پیشنهاد شد، دیدم با یک قصه جدید روبرو هستم که نوع روایت آن تازه و متفاوت است. به همین دلیل با اشتیاق زیادی کار را قبول کردم.

وی افزود: فیلمنامه «پل خواب» با نگاهی به رمان «جنایات و مکافات» اثر جاودان داستایفسکی نوشته شده است. نقشی که من آن را بازی می‌کنم، ندا نام دارد و در واقع، همان کاراکتر سوفیا در رمان است، اما طبیعتا ایرانی شده است. به عبارت دیگر، در مواجهه با این فیلم، بهتر است بدانیم با فیلمی ساخته شده در سینمای ایران روبرو هستیم. بنابراین همان سوفیایی که در کتاب شناخته‌ایم، در فیلم تصویر نشده اما شمای کلی همان شخصیت را به ذهن مخاطب متبادر خواهد کرد.

افشار همچنین گفت: در هجده سالگی رمان «جنایات و مکافات» را خوانده بودم و اتفاقا قبل از بازی در این فیلم، یک بار دیگر آن را مرور کردم. به نظرم اساسا ادبیات مکتوب را نباید با فیلم روی پرده مقایسه کرد. این کتاب در فضای کشور روسیه نوشته شده و ما فیلم را در تهران ساختیم. می توان گفت «پل خواب» یک برداشت آزاد از آن رمان معروف است. از مخاطبان می خواهم با اولین فیلم اکتای براهنی با عنوان یک اثر سینمایی برخورد کنند، البته این کارگردان بسیار حرفه ای عمل کرده است.

این بازیگر درباره ویژگی های اکتای براهنی، کارگردان «پل خواب» توضیح داد: آقای براهنی میراث دار پدری ادیب است و قصه‌گویی را می‌داند. او به خوبی داستانش را تعریف کرده است. به لحاظ کارگردانی نیز خیلی حرفه ای عمل کرده، انگار که این فیلم پنجاهمین تجربه اوست! او استعداد عجیبی در مدیریت پروژه داشت و قابلیت های هنری اش به زودی با تماشای فیلمش مشخص می‌شود.

anahita-afhsar2

آناهیتا افشار با درباره بازیگر نقش مقابل خود در این فیلم گفت: ساعد سهیلی بهترین انتخاب برای بازی در نقش مرد قصه بود. اگر داستان را نیز به یاد بیاورید، یکی از اولین المان های این شخصیت چهره ای معصوم و اندامی نحیف و ظریف بود و آقای سهیلی دارای این ویژگی هاست. من یک سال از ایشان بزرگترم و این نگرانی با من بود مخاطب رابطه زن و شوهری ما را باور نکند، اما وقتی وارد کار شدیم متوجه شدم چه پارتنر خوبی برایم انتخاب شده و به خوبی هماهنگ شدیم.

بازیگر «برف» در توضیحات بیشتر خود درباره این فیلم گفت: این روزها در خیابان دربند در حال فیلمبرداری هستیم و کارمان تا ده روز دیگر ادامه دارد. اینجا لوکیشنی است که کلیت قصه در آن می‌گذرد و بخش کوتاهی نیز در جاده چالوس و در محله ای به نام پل خواب، فیلمبرداری خواهد شد. این فیلم، یک اثر سینمایی اقتصادی و اجتماعی خوب است و من نمی‌توانم هیجان خودم را بابت بازی در آن پنهان کنم. حتی زمانی که داشتم فیلمنامه را می خواندم به قدری تحت تأثیر آن قرار گرفتم که اشکم سرازیر شد.

فیلم سینمایی «پل خواب» به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری و کارگردانی اکتای براهنی و با بازی ساعد سهیلی، آناهیتا افشار، هومن سیدی، اکبر زنجانپور، حسام شجاعی و … این روزها آخرین مراحل تولید خود را می‌گذراند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>