سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

حضور متفاوت حامد بهداد و فرامرز قریبیان در یک فیلم سینمایی

4shanbe-khoon

حماسه پارسا اولین فیلم سینمایی خود «چهارشنبه خون به پا می‌شود» را اثری با نگاه تازه به مشکلات مردم می‌داند.

حماسه پارسا اولین فیلم سینمایی خود «چهارشنبه خون به پا می‌شود» را اثری با نگاه تازه به مشکلات مردم می‌داند.

پارسا به سوره سینما گفت: اردیبهشت امسال فیلمبرداری «چهارشنبه خون به پا می‌شود» تمام شد، اما چون برای تدوین آن مشکلاتی به وجود آمد و مجبور شدیم برای رسیدن به نسخه ایده‌آل زمان زیادی را صرف کنیم، به جشنواره نرسیدیم. احتمالا در نیمه نخست سال آینده فیلم را اکران می‌کنیم و تا آخر امسال نیز، دومین فیلم سینمایی ام را با عنوان «دم» کلید می‌زنم.

وی درباره اولین فیلم خود توضیح داد: قصه فیلم ما پلیسی نیست و آن خلاصه داستانی که در رسانه ها منتشر شده مورد تأیید من نیست. وجود یک خودروی پلیس در یک فیلم، آن را تبدیل به فیلم پلیسی نمی‌کند. اگر بخواهم فیلم را در یک جمله توضیح بدهم و در عین حال مراقب باشم خط اصلی آن لو نرود باید بگویم: «ایران گروگان است»! این فیلم طی ۵۴ جلسه فیلمبرداری ساخته شد.

پارسا همچنین گفت: «چهارشنبه خون به پا می‌شود» یک فیلم اجتماعی است. ما تلاش کردیم به مشکلات موجود در جامعه، چیزی بیشتر از یک اشاره ء صرف داشته باشیم و در خقیقت مخاطب این اثر سینمایی می تواند با تماشای آن، مروری بر مهم ترین مسائل روز شهری داشته باشد. آدم های این فیلم، اسطوره ای نیستند اما هر کدام از آنان می توانند قشری از مردم را نمایندگی کنند و در حقیقت، تلاش شده یک نمونه داستانی برای آنان باشند.

وی درباره ترکیب بازیگران خود توضیح داد: فرامرز قریبیان و حامد بهداد بسیار متفاوت از آنچه تا امروز در سینما دیده شده اند، در فیلم ما ظاهر شده اند. البته نقش های گذشته آنان نیز، نقش‌های خوبی بوده اما منظور من این است که کلیت اثر، آن دو بازیگر را به سمت و سویی سوق داده که تا امروز با آن ویژگی‌ها دیده نشده بودند. خانم سارا منجزی کمی دیرتر به ما پیوست اما به قدری باهوش بود که توانست با گروه همساز شود. من یک تمرین شش ماهه برای گروه بازیگران در نظر گرفته بودم و ما با آمادگی کامل کار را شروع کردیم.

حماسه پارسا درباره تجربیات گذشته خود گفت: قبلا یک فیلم ساختم که قرار نبود فیلم باشد. در حقیقت، طرحی داشتیم به نام «این چهارشنبه لعنتی» که قرار بود پایان‌نامه یکی از دوستانم باشد. قرار بود ده دقیقه‌ای باشد اما چون هزینه دوربین نمی‌دادیم سه ساعت راش گرفتیم و آخر کار یک فیلم بلند از آن در آوردیم. گویا این فیلم هنگام صداگذاری از دفتر بیرون رفته در فضاهای مجازی منتشر شده و الان هم شاید کلی صاحب داشته باشد، اما همه ذهن من امروز درگیر همین فیلم اول و فیلم دومی است که قرار است آن را به زودی بسازم.

پارسا ادامه داد: ریشه فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به گزارشی بر می گردد که از تلویزیون امریکا پخش شد و من آن را تماشا کردم. قصه با مزه‌ای بود که من آن را ایرانی کردم و چیزهایی که دلم می‌خواست به آن اضافه شد. من خود را در وهله اول یک فیلمنامه نویس به حساب می آورم و اگر کارگردانی یا بازی را هم تجربه می‌کنم برای این است که دلم می خواهد دقیقا همان چیزی را که در فیلمنامه آورده‌ام، در اثر سینمایی لحاظ کنم.

فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی حماسه پارسا و  تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی تولید شده و فرامرز قریبیان، حامد بهداد، سارا منجزی و … در آن بازی کردند.


One thought on “حضور متفاوت حامد بهداد و فرامرز قریبیان در یک فیلم سینمایی”

  1. زهرا می‌گه:

    سلام چ عالیی
    مشتاق دیدن فیلم های شما هستیم
    چهارشنبه های لعنتی رو دیدم ـــ عالی بود
    البته تازه متوجه شدم که چرا اون فیلم ــــ
    در هر صورت موفق باشیدـ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>