سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

سینمای کودک مثل فیلم‌‎های هنری و تجربی حمایت شود

nadere-torkamani

نادره ترکمانی از نبود حمایت درباره فیلم‌های کودک و نوجوان توسط سازمان سینمایی انتقاد کرد.

نادره ترکمانی از نبود حمایت درباره فیلم‌های کودک و نوجوان توسط سازمان سینمایی انتقاد کرد.

ترکمانی به سوره سینما گفت: چند روز می‌شود که «گرداله و عمه غوله» اکران شده و به گفته سالنداران، فروش فیلم در سالن هایی که مردم آن منطقه به سبب تبلیغات از شروع اکران فیلم با خبر شده اند، خوب بوده است. من هم مثل سایر دوستانی که فیلمشان در این زمان روی پرده آمده از وضعیت موجود راضی نیستم اما مگر راه مقابله‌ای هم برای این فیلم‌سوزی بیرحمانه وجود دارد؟

وی افزود: اخیرا برای حمایت از فیلم های هنری و تجربی اقدام خوبی صورت گرفته و برای اکران آنها یک گروه مجزا به وجود آورده اند. ضمن ارزش گذاری به این اقدام نیک، من از سازمان سینمایی سوال می کنم چرا چنین رفتاری را برای حمایت از فیلم های کودک و نوجوان در پیش نمی گیرند؟ برای تبلیغات فیلم های گروه هنر و تجربه مبلغ یک و نیم میلیارد توسط سازمان سینمایی اختصاص یافته و این در حالیست که برای فیلم های کودک و نوجوان ریالی، هزینه نشده است. واقعا چرا؟ همه حرف ها در حد وعده و وعید باقی مانده و هیج چیز جامه عمل نپوشیده است.

این کارگردان گفت: فیلم قبلی من با نام «خاله سوسکه» توسط جواد نوروزبیگی تهیه شد و برای فیلم دومم محبور شدم خودم تلاش کنم، چون حرف صحیح همه تهیه کنندگانی که برای مشارکت از آنان دعوت کردم این بود که در سینمای ایران به کودک و نوجوان توجه نمی‌شود و سرمایه گذاری در این راستا ریسک به حساب می‌آید. من به همه آنان حق دادم، اما نا امید نشدم و خودم آستین بالا زدم.

نادره ترکمانی درباره فیلم خود توضیح داد: «گرداله و عمه غوله» یک فیلم کاملا عروسکی است که قصه ای بسیار شاد و مفرح دارد. روایت این داستان را دو کبوتر بر عهده دارند و وجود یک الاغ به عنوان راهبر، لحظات با مزه ای را رقم می زند. سینمادارانی که با آنان صحبت داشته ام به من می گویند بهترین احساس ما در این روزها زمانی در دل مان به وجود می آید که می بینیم تماشاگران خردسال از سالن بیرون می آیند و خنده بر لب دارند.

کارگردان «گرداله و عمه غوله» در پایان گفت: ما میلیون‌ها کودک و نوجوان محصل در کشور داریم که در فصل سرد هیچ تفریحی ندارند و سینما می‌تواند بهترین گزینه برای سرگرم کردن آنها باشد. هر کودک حداقل با یکی از بزرگترهایش به سینما می‌آید و این یعنی یک میزان قابل توجه از مخاطب که متأسفانه در مسوولان ما توجهی به آن ندارند و تا بالفعل شدن این مخاطبان بالقوه راه زیادی باقی است.

نادره ترکمانی کارگردانی فیلم‌های «خاله سوسکه» و «گرداله و عمه غوله» را در کارنامه دارد. دومین اثر او چند روز است که اکران شده است.


4 thoughts on “سینمای کودک مثل فیلم‌‎های هنری و تجربی حمایت شود”

  1. اسدالله می‌گه:

    فیلم گورداله را امروز در سینما تیراژه دیدیم……واقعا کار خوبیه…..دستتون درد نکنه….بچه‌ها لذت بردند.

  2. باران می‌گه:

    من فیلم رو دیدم.
    فیلم جالب و خنده داری بود.
    خیلی خندیدیم.
    از ۲۰ بهش ۱۸/۵ رو میدم.

  3. سهیل می‌گه:

    با بچه هام فیلم رو دیدیم.خیلی خوششون اومد.زیبا بود.حتما ببینیدش…

  4. parisa می‌گه:

    filmo didam figme khobi bod bahash khandidamo be gozashteha safar kardam.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>