سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

مهران رنجبر با «کارت پرواز» تهیه‌کننده می‌شود/ کارگردانی و بازی در تئاتر و دغدغه فیلمنامه‌نویسی

mehran-ranjbar2

مهران رنجبر با فیلمنامه «کارت پرواز» که به کارگردانی امیرحسین ماکویی ساخته می‌شود، به شبکه نمایش خانگی می‌رود.

مهران رنجبر با فیلمنامه «کارت پرواز» که به کارگردانی امیرحسین ماکویی ساخته می‌شود، به شبکه نمایش خانگی می‌رود.

رنجبر بازیگر تئاتر و سینما درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت : این روزها در زمینه تئاتر مشغول هستم و یک نمایش به نام «سی و سه» را براساس نظریه تئاتر مستند با مشارکت موسسه اندیشه ماهان که زیر نظر و مدیریت امیر دژاکام است روی صحنه خواهم برد. برای اولین بار است که در ایران براساس این نظریه نمایشی روی صحنه می‌رود و تمام کارهای پژوهشی زیر نظر خودم انجام می‌شود، ضمن اینکه از نیروهای با استعداد موسسه در این پروژه استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در کنار برنامه های اجرای نمایش که یکی از آنها هم در اوایل سال آینده خواهد بود، یکی از فیلمنامه هایی را که به همراه امیرحسین ماکویی نوشته‌ام را برای تولید آماده کردم و پروانه ساخت آن برای شبکه نمایش خانگی صادر شده است که به تهیه کنندگی خودم و کارگردانی امیرحسین ماکویی که از کارگردانان کاربلد و مستندساز است این اثر را مقابل دوربین خواهیم برد.

رنجبر ادامه داد: این فیلمنامه «کارت پرواز» نام دارد و یک اثر جدی و برخوردار از یک درام جذاب است که تمام تلاش خود را خواهم کرد که با تامین هزینه ها و سرمایه لازم برای تولید ، پیش از پایان سال کار را شروع کنیم تا با یک گروه خوب و بهره گیری از نیروهای دغدغه مند بتوانیم یک محصول فرهنگی با قابلیت و در شان مخاطب را تولید کرده و از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه کنیم.

وی در مورد مشکل سرمایه گذار و اسپانسر تاکید کرد : این مشکلی است که این روزها به شدت گریبان بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون را گرفته است ، ما هم در صدصد هستیم که هزینه این کار را از طریق بخش خصوصی فراهم کنیم ، هر چند که باید به این نکته اشاره کنم که من به هر قیمتی جذب سرمایه نخواهم کرد ، چون فیلمنامه ای که قصد تولید آن را دارم ارزشمند است و در این راستا از جریان هایی کمک خواهم گرفت که دغدغه کار فرهنگی داشته باشند و نگاه صرف تجاری را در الویت خود قرار ندهند ، نه اینکه ارزش های یک کار را زیر سوال ببرند و به مخاطب تحویل بدهند .

بازیگر مجموعه تلویزیونی «آوای باران» در ادامه گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که کارهای بی کیفیت بسیاری با همین هزینه ها تولید می شود و از عوامل خوبی هم برای این کار دعوت نمی‌کنند، کما اینکه برای تولید این فیلمنامه و چند اثر دیگری که نوشته‌ام تهیه کننده هایی بودند که قصد همکاری داشتند، اما از آنجایی که جهان ذهنی و الویت های من برای کار فرهنگی با نگاه تجاری و استفاده از نیروهای بی‌کیفیت آنها همخوان نبود، به توافق نرسیدیم و حالا مترصد فرصت مناسب هستم.

رنجبر درباره بحث بازیگری گفت: ترجیح دادم که فیلمنامه بد بازی نکنم و در جریان تئاتر به بازیگری ادامه بدهم و حالا هم که قصد ورود به عرصه تهیه کنندگی را دارم، فارغ از هر گونه نگاه تجاری و کاسب کارانه به دلیل دغدغه های موجود در ذهنم است و اینکه دوست دارم در این زمینه هم مانند تئاترهایی که کار می کنم استقلال عمل داشته باشم و موضوعاتی را که در فیلمنامه هایم دارم به تصویر بکشم و بی شک در آینده به کارگردانی هم فکر نخواهم کرد، چون حوزه تخصصی من نیست.

وی درباره آخرین حضور خود روی صحنه تئاتر گفت: آخرین نمایشی که کار کردم ، نمایشنامه «ریچارد سوم» بود که نویسندگی آن را براساس نمایشنامه شکسپیر بر عهده داشتم و به کارگردانی آیدا آب پرور و با مشاوره مسعود آب پرور در افتتاحیه سالن نمایش خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه رفت و برای سال آینده هم راهی نیویورک خواهیم شد تا در آنجا هم به روی صحنه برویم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>