سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

«موقت» یک ملودرام اجتماعی است/ خوشحالم فیلم در جشنواره فجر دیده می‌شود

movaghat1

کارگردان فیلم «موقت» حضور فیلمش در جشنواره فجر را فرصتی مغتنم برای دیده شدن اثرش دانست.

کارگردان فیلم «موقت» حضور فیلمش در جشنواره فجر را فرصتی مغتنم برای دیده شدن اثرش دانست.

امیر عزیزی که امسال با اولین تجربه بلند سینمایی به جشنواره فیلم فجر می رود به سوره سینما گفت: من تفاوت چندانی به بخش سودای سیمرغ،نگاه نو و هنر و تجربه قائل نیستم و به نظرم هر اسمی که داشته باشند اهمیتی ندارد و مهمترین اتفاق حضور فیلم هایی است که در یکی از این سه بخش انتخاب شده اند. از این بابت من هم خوشحالم که فیلمم در جشنواره فجر حضور دارد و دیده می‌شود.

وی افزود: من از سال ۸۲ دستیار کارگردان بودم و در سمت های مختلف سینمایی حضور داشتم. در این سالها علاوه بر کسب تجربه فیلمنامه ای نوشتم که حین نگارش به حضور افرادی چون پگاه آهنگرانی، نگارجواهریان، نازنین فراهانی و… در این پروژه فکر می کردم و خوشبختانه کاراکترهایی که در فیلم حضور داشتند مطابق با افرادی بود که پیش از این در نظر داشتم. ۸۰درصد این فیلم در فضای تک لوکیشن یک خانه قدیمی با قدمت ۵۰سال می گذرد.

عزیزی که پیش از این باکارگردانانی چون کیانوش عیاری، رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، محمدحسین لطیفی و… همکاری داشت گفت: «موقت» یک ملودرام اجتماعی تعلیقی محسوب می شود . سعی کردم نگاهی که در ساخت فیلم های کوتاهم داشتم را در اولین کار بلند سینمایی ام پیاده کنم. علاوه بر این کار فیلمنامه دیگری در دست دارم که دوسال پیش نوشتم و ترجیح می‌دهم بعد از جشنواره فیلم فجر و درصورت مناسب بودن شرایط برای تولید تصمیم بگیرم.

movaghat2

عوامل سازنده فیلم سینمایی «موقت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: امیر عزیزی، تهیه کننده: حسن آقاکریمی، مدیر تولید: فریدون بخشایش، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، مشاور کارگردان: پرویز شهبازی، صدابرداران: جهانگیرمیرشکاری، مهدی ابراهیم زاده، طراح صحنه و لباس: امیرحسین قدسی، طراح گریم: مرتضی متقی، برنامه‌ریز: افشین رضایی، دستیار اول کارگردان: درنا مدنی، منشی صحنه: الهام عزیزی، عکاس و فیلم پشت صحنه: نیما آقا کریمی، بازیگران: پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی و بابک کریمی و با حضور نگار جواهریان.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>