سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۳:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

فاصله جشنواره فجر امسال از حاشیه‌ها/ رضایت کارگردان از حضور اسعدیان و پرستویی در «بوفالو»

Buffalo1

کاوه سجادی حسینی گفت: امسال جشنواره فجر به اصل سینما نزدیکتر و از حاشیه‌ها دور است.

کاوه سجادی حسینی گفت: امسال جشنواره فجر به اصل سینما نزدیکتر و از حاشیه‌ها دور است.

سجادی حسینی که امسال با فیلم «بوفالو» در جشنواره فجر حضور دارد به سوره سینما گفت: هرسال به خاطر برنامه ریزی نا مناسب فیلم هایی که روز اول اکران می شدند شرایط خوبی نداشتند چون اغلب اوقات برنامه هنوز مشخص نبود و کسی نمیدانست روز اول چه فیلمی می بیند اما امسال به خاطر اینکه همه چیز از پیش تعیین شده است دیگر فرقی نمی کند چه روزی در کاخ جشنواره اکران شود چون هر کس که مخاطب فیلم من باشد حتما در برج حضور پیدا می کند. بعضی از عوامل معتقدند آخر هفته برای نمایش بهتر است چون فرصت دیده شدن بیشتر است اما مگر چند فیلم می تواند در این دو روز قرار بگیرد.

وی افزود: من شخصا از اینکه فیلمم در جشنواره حضور دارد راضی ام و امیدوارم در سینمای مردمی هم نمایش قابل توجهی داشته باشد. امسال قرار است عوامل فیلم قبل از اکران در سینما حضور پیدا کنند و قبل از نمایش از نزدیک با مردم تعامل داشته باشند اگرچه برای اولین بار این اتفاق رخ می دهد اما به نظر نتیجه خوبی خواهد داشت. بازیگران و عوامل یک فیلم برای مردم همیشه جز قشر خاص و جدایی هستند این اتفاق باعث می شود آنها بازیگران محبوب شان را از نزدیک ببینند و ارتباط صمیمانه تری ایجاد شود. این مساله قطعا در اکران عمومی هم تاثیر می گذارد.

سجادی حسینی گفت: به نظرم امسال فیلم ها به طور نسبی در یک سطح هستند و خیلی نمی توان نسبت به پرفروش بودن شان نظر داد. آثاری که امسال حضور دارند بیشتر به ذات اصلی سینما نزدیکند و از از زرورق های معمول جذب مخاطب به دورند از این جهت می توانند در نمایش عمومی هم موفق باشند . تا جاییکه من در جریان کم و کیف فیلم ها هستم مسال ۵،۶فیلم داریم که اکران خوب شان می تواند مردم را به سینما ترغیب کند. مثلا فیلم کمال تبریزی نامش مردم را به سینما می آورد. یا «عصر یخبندان» که در کنار سینما به صنعت هم توجه دارد.

وی افزود: دیگر مخاطب عام و خاص در سال های اخیر مفهومی ندارد. علاقمندان به سینما طیف های مختلفی هستند که به طور عمده می توان آنها را به دودسته افراد حوصله مند و افراد بی حوصله تقسیم کرد. فیلم هرچه باشد مخاطب باحوصله می نشیند تا نشانه ای پیدا کند و از کار لذت ببرد اما باتوجه به رسانه های جنبی که آثار سینمایی را در کمترین زمان و به طور گسترده در اختیار مردم قرار می دهد برخی مخاطبین بی حوصله هستند که تنها صر فیلمنامه خوب سیرشان نمی کند این افراد جنبه های مختلفی از یک فیلم را در نظر می گیرند و در صورتی که همه اینها برای شان راضی کننده باشد فیلم را خوب می پندارند.

Buffalo2

این کارگردان گفت: «بوفالو» را نمی توانم در کنار سایر فیلم های حاضر مقایسه کنم اما نسبت به فیلم قبلی خودم «شب،بیرون» قطعا مخاطبین گسترده تری دارد. کارقبلی اثری رادیکال و کاملا تجربی بود که از همان اول تولید می دانستم با طیف محدودی از دانشجویان و سینمارو های خاص طرف هستم اما این کار قصه دارد و درامش برای مردم ویژگی های یک فیلم سینمایی را خواهد داشت. ضمن اینکه حضور بازیگری چون پرویز پرستویی می تواند مخاطبین این هنرمند را به دیدن فیلم علاقمند کند. البته در کنار همه اینها نحوه و زمان اکرانبرای فیلمسازانی مثل من که هنوز بین مردم شناخته نشدند هم اهمیت دارد.

سجادی گفت: حضور اسعدیان زمان تولید «بوفالو» بسیار مغتنم بود. همایون اسعدیان یکی از اصولی ترین و بافکرترین کارگردانانی است کارش را خوب بلد است. در این پروژه او صرفا یک تهیه کننده بود که هیچ دخالتی به عنوان کارگردان در کار نداشت حتی روز اول گفت این کار بر عهده توست و من هرجا لازم باشد کمک می کنم. این فیلم در شرایط برف و سرما در شمال جلوی دوربین رفت اما تهیه کننده بیشتر مواقع همراه گروه سر صحنه حاضر بود و قوت قلب می داد. علاوه بر او پرویز پرستویی هم که با فراغ بال و متانت درکنار ما بود باعث شد همه چیز خیلی خوب و درست پیش برود.

وی افزود: امسال فیلم های حاضر در جشنواره در سطح مشخصی قرار دارند و به خاطر یکدست بودنشان رقابت جذاب تری را شاهد خواهیم بود چون فرصت برای پرداختن به حواشی کمتر است. حاشیه سازی کار کسانی است که اینکاره نیستند و به خاطر پایین بودن سطح آگاهی شان به فرعیات دامن می زنند اما امسال بحث و گفت و گوها همه راجع به فیلم و سینماست و از این جهت جشنواره راضی کننده ای در انتظار مان خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>