سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب
نشست رسانه‌ای 33/

همایون اسعدیان: نسل خوبی از کارگردانان در سینمای ایران شکل گرفته است

neshast-buffalo

تهیه کننده فیلم سینمایی «بوفالو» شکل گرفتن نسل خوب و با استعداد کارگردانان در سینمای ایران را اتفاق مبارکی دانست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بوفالو» شکل گرفتن نسل خوب و با استعداد کارگردانان در سینمای ایران را اتفاق مبارکی دانست.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم فجر، همایون اسعدیان در این نشست با بیان اینکه حال من بسیار خوب است و امیدوارم که شما هم چنین باشید، اضافه کرد: در نخستین روز جشنواره از کارگردانان فیلم اولی کارهای بسیارخوبی دیدم که نشان می دهد نسل آینده دسته کم مثل نسل من الکن نخواهند بود.

اسعدیان ادامه داد: شاید در جشنواره امسال اسامی پرطمطراق نبینیم اما شاهد نسلی از کارگردانان فیلم اولی هستیم که زبان سینما را خوب می شناسند و قطعا این اتفاق برای سینمای ایران امیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: من تهیه کننده اجرایی این فیلم هستم و خوشحالم که این فیلم با سرمایه گذاری بابک اسلامی و همسرش ساخته شد. اسعدیان افزود: در ابتدا که قرار بر ساخت این کار شد به سرمایه گذاران گفتم که منتظر بازگشت سرمایه نباشند چرا که سینما تجارت و کار اقتصادی نیست که پول را برگرداند بنابراین خوشحالم که به ساخت کارخوب درسینما فکر کردند و به دنبال کاسبی نبودند.

این کارگردان باسابقه سینما خود را تهیه کننده اجرایی بوفالو عنوان کرد و گفت: ممکن است سلیقه من به عنوان کارگردان سینما با کاوه سجاد حسینی در بخش هایی یکسان نبوده باشد، اما  تلاش خودم را کردم تا آنچه که او می خواهد ساخته شود نه آن چیزی که من دوست دارم.اسعدیان افزود: بنابراین صاحب اولیه و اصلی فیلم بوفالو کاوه سجادی حسینی است.

کاوه سجادی حسینی گفت: در ساخت فیلم بوفالو با همایون اسعدیان، سهیلا گلستانی و هومن سیدی همکار بودم که هر سه کارگردان بودند و این کار می توانست اعتمادبه نفس هر فیلمسازی را بگیرد.

وی توضیح داد: فضای ایجاد شده در ساخت فیلم به گونه ای بود که من هرگز از حضور سه کارگردان درکنار حس عدم اعتماد نداشتم و همه این افراد چهره ها شناخته شده در سینما بودند.

این کارگردان سینما اظهار کرد: این قصه کاملا تخیلی و برآمده از ذهنم است؛ اگر چیزی هم از بیرون وارد فیلم شد در حین ساخت بوده است.

«هومن سیدی»بازیگر فیلم بوفالو دراین نشست گفت: با وجود اینکه من هم کارگردان هستم اما مثل هر بازیگر دیگری برسرفیلم، سر پا گوش بودم و تلاش کردم که نظرکارگردان را تامین کنم.

وی افزود:البته این به معنی این نبود که کاملا تهی بودم بلکه در مقام بازیگر دارای ایده و نظر بودم که با کارگردان درمیان می گذاشتم.

دراین نشست پرویز پرستویی بازیگر فیلم و سایرعوامل حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>