سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

درباره فیلم «بوفالو»/ آغاز درخشان و تداوم ناامیدکننده داستان

Buffalo1

فیلم سینمایی «بوفالو» که در برج میلاد روی پرده رفت، نظر مثبت اهالی رسانه را به همراه نداشت.

فیلم سینمایی «بوفالو» که در برج میلاد روی پرده رفت، نظر مثبت اهالی رسانه را به همراه نداشت.

سوره سینما – فیلم سینمایی «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی در روز اول جشنواره فجر در حالی روی پرده رفت که جای خالی در سالن همایش های برج میلاد وجود نداشت. فیلم در ابتدا شروع خوبی داشت و نوید این را میداد که در ادامه بتواند رقبای خود را در روز نخست اکران ها در کاخ جشنواره پشت سر بگذارد. اما گویی کارگردان در ادامه از فیلمنامه غافل شده و در شیطنت‌های فرم به سر میبرد. داستان بوفالو درباره یک زوج جوان به نام های دانیال با بازی هومن سیدی و شکوفه با بازی سهیلا گلستانی است. آنها برای با یک توشه ای که در ابتدا مخاطب چیزی از آن نمی‌داند به دنبال شخصی در شمال کشور رفته‌اند .طی یک اتفاق کیفی که به همراه دارند درون مرداب افتاده و دانیال برای بیرون آورن آن وارد آب می‌شود و بر اثر مزاح و شرط بندی با شکوفه به سمت نقاط عمیق مرداب شنا می‌کند و در نهایت طعمه مرداب می‌شود.

این شروع برای فیلم سجادی حسینی مخاطب را جذب می کند و او را در پی ادامه داستان می‌کشاند. اما هر چه از این آغاز دور می شویم انتظارات برآورده نشده و بیشتر کفه کارگردانی بر کلیت فیلم اثر می گذارد. شکوفه پس از ناموفق بودن افراد آن حوالی برای پیدا کردن جسد ، سراغ شخصی به نام بهرام بوفالو را می گیرد که پرویز پرستویی نقش آن را برعهده دارد.

Buffalo2

بهرام پس از گرفتن پول چند بار با لباس غواصی به زیر آب می رود و در نهایت خودخواسته از درآوردن آن منصرف می شود و به شکوفه می گوید که این کار خطر دارد و امکان پذیر نیست ، اما در یک سکانس می بینیم که او به زیر آب رفته و کیف مورد نظر را باز می کند و طلاهای داخل آن را بر می دارد.فصل تازه ای در زندگی شکوفه باز می شود و او به واسطه کمک گرفتن از بهرام وارد زندگی او می‌شود و در آنجا ما با تکه هایی از زندگی یک دختر کر و لال می شویم.

داستان بر همین منوال ادامه پیدا می کند و سرگشتگی مخاطب همچنان افزون تر می شود و سوالات بی جواب بسیاری در خصوص روابط شخصیت ها بوجود می آید و به واقع نمی توان با تلاش ذهنی هم به مفهوم مستقیمی رسید و حتی پایان این فیلم هم بشدت غافلگیر کننده است و این غافلگیری بیشتر بدلیل نبود یک منطق و بستر از پیش ساخته است و مهر محکمی بر گنگ بودن و الکن بودن زبان آن دارد و در واقع پلان‌هایی را که تلاش می کند از منظر یک فضای ذهنی و انتزاعی به تصویر کشیده شود هم موفق نیست و اثر را به بیراهه می برد و از مسیر درست خارج می‌کند، در حالی که باز هم معتقدم با شروعی که از این فیلم دیدیم انتظار می رفت داستان و روایتی سالم و استاندارد را شاهد خواهیم بود که متاسفانه کارگردان خود را درگیر تصاویر و قاب هایی کرده بود که آنهم از یک حدی فراتر نمی رود و اتفاق آنچنان خیره کننده ای را رقم نمی زند.در مجموع فیلم سینمایی «بوفالو» در حالی که می توانست در روز ابتدایی جشنواره خودی نشان بدهد ، نمره قبولی از حداکثر اهالی رسانه در کاخ جشنواره نگرفت و عموم نظرات و اظهارات در خصوص این فیلم راضی کننده نبود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>