سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

بازی متفاوت سعید آقاخانی در «خداحافظی طولانی»/ شایسته سیمرغ بلورین

khodahafezi

سعید آقاخانی در فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن بازی متفاوتی دارد.

سعید آقاخانی در فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن بازی متفاوتی دارد.

سوره سینما- فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه در سالن برج میلاد روی پرده رفت. فیلم تازه موتمن اگرچه ریتمی کند دارد اما اثری است که از تماشای آن خسته نمی‌شوید.  فیلمبرداری خوب و بازی‌های قابل توجه از ویژگی‌های فیلم موتمن است. اثری درباره زندگی طبقه کارگر با رویکردی تازه به ماجرای مرگ و فقدان. سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان طنزهای تلویزیونی در «خداحافظی طولانی» بازی متفاوتی دارد و چهره‌ای جدید از خود نشان داده است. بازی او در نقش مردی کارگر و متهم به قتل، بدون تصنع و اغراق و از جنس زندگی است. آقاخانی رمزآلود بودن این کاراکتر را در هاله‌ای از مهربانی و سکوت بازی کرده و این فرصت را به تماشاگر فیلم می‌دهد تا یحیی را فارغ از سابقه‌ای که دارد دوست بدارد.

سعید آقاخانی را از همین حالا می توان یکی از نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره سی و سوم دانست. بازیگری که در این فیلم، از نقش‌های قبلی و کارنامه‌اش فاصله گرفته و حتی می‌تواند شایسته دریافت سیمرغ بلورین باشد. ساره بیات هم که یکی از پرکارترین بازیگران این دوره است در نقش زن اثیری فیلم حضوری دوست داشتنی و قابل توجه دارد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>