سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

نظر سعید راد درباره این دوره از جشنواره فیلم فجر/ جای خالی سینماگران باسابقه

saeed-rad

سعید راد از غیبت فیلمسازان پیشکسوت و باسابقه در جشنواره فیلم فجر ابراز نارضایتی کرد.

سعید راد از غیبت فیلمسازان پیشکسوت و باسابقه در جشنواره فیلم فجر ابراز نارضایتی کرد.

سعید راد درباره فیلم‌هایی که تا کنون دیده است به سوره سینما گفت: با توجه به فیلم هایی که تا الان دیدم به نظر آثار حاضر در جشنواره در سطحی متوسط قرار دارند و جذابیت و گیرایی فیلم‌های جشنواره ای را ندارند. البته جوانان امسال نسبت به گذشته حضور چشمگیرتری دارند و این اتفاق خوبی است چون آنها با خود تفکر و اندیشه‌های نو را به سینما می آورند.

وی افزود: مساله ای که باید به آن توجه شود و پیش از این هم مطرح کردم کمرنگ بودن حضور پیشکسوتان است. جشنواره فرصت خوبی است که بتوانیم از کار فیلمسازان جوان دیدن کنیم و شاهد خلاقیت های شان باشیم اما به نظر من این موضوع نباید جایگاه پیشکسوتان را زیر سوال ببرد. سینما به حضور تجربه سینماگران گذشته احتیاج دارد.

این بازیگر که سال گذشته با فیلم سینمایی «چ» در جشنواره حضور داشت گفت: امسال جای خالی کارگردانان بسیاری در جشنواره احساس می‌شود. سینما یک صنعت رو به پیشرفت است و امیدوارم همچنان که جوانان در این هنر با اندیشه‌های نو حرف های تازه ای برای گفتن دارند پیشکسوتان فراموش نشوند و نسبت به آنها بی‌توجهی صورت نگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>