سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۹:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
اسماعیلی:

«یه حبه قند» گزینه‌ای شایسته برای اسکار است

«یه حبه قند» گزینه‌ای شایسته برای اسکار است

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاطره» تاکید کرد فیلم سینمایی «یه حبه قند» به دلیل ارزش‌های ملی و سینمایی می‌تواند نماینده سینمای ایران در اسکار باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاطره» تاکید کرد فیلم سینمایی «یه حبه قند» به دلیل ارزش‌های ملی و سینمایی می‌تواند نماینده سینمای ایران در اسکار باشد.

حبیب اسماعیلی تهیه کننده و بازیگر سینما به خبرنگار سوره سینما گفت: در وهله اول با توجه به تجربه چند سال اخیر،فیلم‌هایی که برای اسکار انتخاب می‌شوند باید ویژگی‌هایی داشته باشند. همانطور که دیدید اینطور نیست که فیلم‌ها در ایران مورد انتقاد باشد و بعد در اسکار مورد توجه قرار بگیرد،دو فیلمی از ایران در اسکار موفق بوده نظر همه منتقدین،تماشاگران و اهالی سینما را به خود جلب کرده بود. قطعا کیفیت فیلم‌ها هم در موفقیت در اسکار بسیار مهم است.

وی افزود: البته فیلم‌هایی هم بوده که در مراحل اول حذف شده، اگر ببینید همان فیلم‌هایی بوده که بر سر انتخابشان نظر مثبت همه وجود نداشته. با توجه به اتفاق پارسال و موفقیت ایران در اسکار نماینده ما وظیفه سنگینی را بر عهده دارد. چون نگاه‌ها بیشتر به سینمای ایران جلب شده وظیفه سنگینی هم بر عهده شورای انتخاب قرار گرفته،کار این دوستان هم به علت موفقیت پارسال سخت است و باید نماینده‌ای شایسته برای اسکار انتخاب شود.

اسماعیلی ادامه داد: البته اینطور هم نیست که قرار باشد هر فیلمی که ایران از این به بعد به اسکار می‌فرستد موفق شود. البته قطعا از فیلم‌های ساخته شده در ایران گزینه‌هایی وجود دارد که پتانسیل موفقیت داشته باشد.با توجه به فیلم‌هایی که پارسال اکران شد یا فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم نمی‌توانیم بگوییم که فیلمی نداریم.فکر می‌کنم امسال هم می‌توانیم با فیلم‌هایمان موفق باشیم.

وی گفت: برای کشورمان هم خوب است که در میادین فرهنگی مطرح شویم و محدود به میادین ورزشی نباشیم،میادین فرهنگی است که می‌تواند نظر جهانیان را نسبت کشورمان تغییر دهد.با توجه به جو سازی‌های علیه کشورمان این موفقیت در این عرصه‌ها موثر است.

این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های احتمالی نمایندگی ایران در اسکار گفت: در حال حاضر درست نیست که بگوییم فلان فیلم می‌تواند نماینده باشد و فلان فیلم نمی‌تواند،قطعا گزینه‌هایی مانند «یه حبه قند» که فیلم خوش ساختی است، فرهنگ بومی مارا نشان می‌دهد شایستگی نمایندگی را دارد. فیلم‌هایی دیگری هم هست که جدای اینکه اکران شده یا نه این شایستگی را دارند.در هر صورت هیئت ژوری باید این نکته را در نظر بگیرد که انتخاب فیلم برای اسکار با انتخاب فیلم در جشنواره های داخلی متفاوت است.

اسماعیلی اضافه کرد: هیئت ژوری باید به سلیقه داوران اسکار هم توجه ویژه نشان دهد،قطعا فیلم‌هایی که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و حاوی فرهنگ کشورمان است مانند قبل مورد توجه قرار می‌گیرد. فیلم‌هایی مانند «بوسیدن روی ماه»،«روزهای زندگی»،«ملکه» و… در روزنامه‌ها مطرح هستند و من هم اخبار را پیگیری می‌کنم اما بحث من این موضوع است که که کار هیئت انتخاب سخت است. قطعا این فیلم‌ها و همچنین «یه حبه قند» که حاوی فرهنگ ایرانی است با توجه به موفقیت‌های بین‌المللی می‌تواند موفق باشد،با این حال این سلیقه شخصی من است و ممکن است اینگونه هم نباشد.

وی در پایان گفت: اسکار نوبتی نیست که ما شانس ایران را در جشنواره امسال کم بدانیم، قطعا اگر فیلمی کیفیت بین‌المللی داشته باشد می‌تواند در اسکار امسال مورد توجه قرار بگیرد. حال اینکه این فیلم از ایران باشد و ایران هم پارسال این جایزه را گرفته باشد. من فکر می‌کنم در هر صورت فیلم خوب دیده شود و حتی جایزه را هم مال خود کند.من به عنوان یک ایرانی آرزو می‌کنم در عرصه فرهنگ هم مانند ورزش بتوانیم موفقیت‌های خود را تکرار کنیم و با این مقولات در دنیا مطرح شویم،نه چیز‌های دیگر.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>