سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

«نزدیکتر» درباره نهاد خانواده است/ موضع فیلم ناامیدانه نیست

mostafa-ahmadi

کارگردان فیلم سینمایی «نزدیکتر» معتقد است مبنای فیلم بر اساس اهمیت نهاد خانواده شکل گرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «نزدیکتر» معتقد است مبنای فیلم بر اساس اهمیت نهاد خانواده شکل گرفته است.

مصطفی احمدی در رابطه با اولین تجربه بلند سینمایی خود به سوره سینما گفت: «نزدیکتر» در واقع یک قصه است که مضمون آن سال‌ها پیش در ذهن من شکل گرفته بود. علی از جمله کاراکترهایی بود که به آن فکر می کردم و همیشه دوست داشتم فیلمنامه ای با این موضوع و با محوریت درام خانوادگی بسازم. علی نماینده ای است از قشری که زمانی از آسیب های اجتاعی رنج می‌بردند و امروز در صدد جبران اشتباهشان هستند. ضمن اینکه قصد نداشتم فضایی ناامیدانه و منفی را رواج دهم.

این کارگردان درباره تاثیر حضور بهرام توکلی گفت: اصل قصه سال‌ها پیش در ذهن من نقش بسته بود اما در قالب طرح باقی ماند تا اینکه هستی بشروتنی آن را به فیلمنامه تبدیل کرد در حین نوشتن کار مشورت‌هایی باهم داشتیم که احساس کردیم پختگی لازم هنوز وجود ندارد. به همین خاطر با همفکری بهرام توکلی نتیجه کار همانی شد که روی پرده سینما رفت. در این مرحله تغییرات جامعی رخ داد مثلا اضافه شدن مهتاب به عنوان همبازی مقابل علی از جمله این تغییرها بود که به نوعی بهانه ای شد برای ورود به خانواده علی و آغاز ماجراهای‌شان.

احمدی ادامه داد: مطرح کردن شخصیت علی دلیلی است برای ورود به جامعه ای به نام خانواده که این سال‌ها به هر دلیل اعضا یک سطحی نگری تاسف بار نسبت به آن دارند و بنیان خانواده خیلی راحت از هم می‌پاشد. نسل جوانان امروز در رابطه با جریانی که با آن روبرو هستند ناخودآگاه تغییر رفتار داده اند البته این تغییر را امروز در نسل های گذشته هم می‌توان دید به همین خاطر همانطور که در فیلم هم می بینیم برادر بزرگتر هم خیلی سخت می‌تواند مشترکات خوشایندی از خانواده را به یاد آورد.

این کارگردان افزود: من سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در سینما کنار فیلمسازان بزرگ کارکردم و دوست داشتم اولین فیلم بلندم را با همکاری حرفه ای ترین افراد سینما جلوی دوربین ببرم. قبل‌ از این به فیلم ساختن فکر کرده بودم، اما فرصت آنطورکه دلم می‌خواست فراهم نمی‌شد. شاید به ظاهر دیر شروع کرده باشم، اما همینجا به همه کارگردان هایی که جوانتر از من هستند و این تجربه را آغاز می‌کنند، تبریک می‌گویم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>