سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب

حاشیه نمک جشنواره فیلم فجر است/ حرف‌های یوسفی درباره رابطه سینما و فوتبال

peyman-yousefi

پیمان یوسفی گزارشگر ورزشی با حضور در کاخ جشنواره از علاقه‌های سینمایی‌اش سخن گفت.

پیمان یوسفی گزارشگر ورزشی با حضور در کاخ جشنواره از علاقه‌های سینمایی‌اش سخن گفت.

یوسفی دررابطه با تعامل بین هنرمندان و ورزشکاران که در دهه اخیر بیشتر به چشم می‌خورد به سوره سینما گفت: اگر چه تیم های ورزشی و مسابقات ورزشی دوستانه بین هنرمندان و ورزشکاران از روی برنامه‌ریزی یا قرارداد نبود اما به هرحال در نزدیک شدن این روابط سهم موثری داشت. ضمن اینکه هم هنر و هم ورزش جزو علاقه های طیف وسیعی از مردم جامعه هستند و مردم به نام آوران هر دوگروه اهمیت می‌دهند.

وی افزود: هنر و ورزش دو بال هستند که در تعامل باهم هم به دغدغه های مردم جامعه پاسخ می دهند هم در صورت کارگرد درست می توانند باعث هدف و انگیزه های ارزشمند برای مردم باشند. شاید ظاهرا بین این دو رشته شباهتی وجود نداشته باشد اما هردو تاثیر بسزایی در جامعه خواهند داشت. من هم سعی می کنم به عنوان مخاطب عام در جریان فیلم های جشنواره قرار بگیرم وبا اتکا به آرای مردمی فیلم های خوب را ببینم.

این مجری تلویزیون ادامه داد: تا الان فیلم های «طعم شیرین خیال»، «شیفت شب»، «رخ دیوانه» و «ایران برگر» را دیدم اما چون همه آثار را ندیدم نمی‌توانم درباره جشنواره فیلم فجر نظر دهم. به هرحال فیلم های خوب هم در جشنواره حضور دارند. قیل و قال زمان جشنواره یکی از ویژگی‌هایی است که دیدن فیلم را نسبت به زمان اکران در سینماها متمایز می‌کند . به نظر من حاشیه نمک جشنواره است و نظر مردم و منتقدان حساسیت بر سرفیلم ها را بالا می‌برد. این دقت نظر در زمانی محدود با مخاطب خاص اگر در اکران های عمومی هم باشد قشنگتر است.

یوسفی درباره تغییر روابط صدا و سیما با سینما در دوران مدیریت تازه این رسانه گفت: امیدوارم با رویکرد مدیران جدید و تازه نفس صدا و سیما قرابت هر چه بیشتری بین سازمان با سینما برقرار شود. مسئولینی که روی کار آمده‌اند با خلاقیت و طرح های نو کارشان را آغاز کرده اند و قطعا توجه بیشتر به دنیای سینما هم از برنامه های اصلی در زمینه فرهنگ است. آرزو می‌کنم در صدا و سیما برای سینما و ورزش اتفاقات خوبی رخ دهد.