سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۱:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب
درخشنده در غرفه سوره سینما:

خستگی‌ام با استقبال مردم از بین رفت

Derakhshandeh_001

پوران درخشنده نمایش یک معضل کهنه اجتماعی در فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» را دغدغه چند ساله خود دانست.

پوران درخشنده نمایش یک معضل کهنه اجتماعی در فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» را دغدغه چند ساله خود دانست.

سوره سینما- پوران درخشنده که میهمان غرفه سوره سینما بود به خبرنگار سوره سینما گفت: «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» روایتی است از یک دختر از دختران جامعه ما که در سر راه رشد و زندگی‌شان اتفاقاتی پیش می‌آید که به دلیل دختر بودنشان پنهان می‌ماند.دردهایشان پنهان می‌ماند،چون فکر می‌کنند اگر این درد‌ها را مطرح کنند انگشت اتهام به سوی آن‌ها نشانه خواهد رفت.به همین دلیل وقتی این مشکلات با روح و روانشان درآمیخته می‌شود به فاجعه ختم می‌شود.موضوع فیلم جدیدم این است و این فیلم به مسئله آسیب شناسی دختران جوان و ترس از آبرویشان نگاهی روانشناختی اجتماعی دارد.

Derakhshandeh_006

وی افزود:این سوژه‌ای بود که سال‌ها از آدم‌های مختلف،از شهر‌های متفاوت به صورت نوشته به دست من می‌رسید،چه در مورد دختران و چه در مورد پسر‌ها این موضوع وجود داشت.این داستان‌ها و صحبت‌ها چندین بار تکرار شد و من هر دفعه به دلیل التهاب موضوع سعی کردم که آن را کنار بگذارم. مطرح کردن این موضوع سخت است و نمی‌دانستم به این موضوع چگونه باید بپردازم.تا اینکه سه سال پیش دختری به دفتر من آمد و از چیزی حرف زد که دغدغه من شد و احساس کردم که مسئولیتی است که نمی‌توانم از آن شانه خالی کنم.سه سال برای این فیلم زحمت کشیدم.از تحقیق و پژوهش و نگارش فیلمنامه تا الان سه سال طول کشید.

Derakhshandeh_005

درخشنده در ادامه گفت: تمام خستگی‌ من در ساختن این فیلم با استقبال مردم از میان رفت. سه سال واقعا برای این فیلم دویدم، مشکلات چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ گرفتن مجوزها وجود داشت. خیلی سختی کشیدم اما با استقبال بی‌نظیر مردم از این فیلم تمام خستگی‌هایم را فراموش کردم.اینکه می‌گویند هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند در این فیلم اتفاق افتاد،انگار آینه‌ای دربرابر این آدم‌ها گذاشته شده بود آن‌ها خودشان را در آن آینه می‌دیدند.در سینماهای مردمی بعد از پایان فیلم خیلی‌ها من را در آغوش کشیدند و فقط گریه می‌کردند.من از این صحنه‌ها فیلم گرفتم و این احساسات خیلی شریف و پر اهمیت است.

Derakhshandeh_002

درخشنده در مورد ممیزی فیلمش گفت: فیلم من هم به ممیزی خورد،اما تلاش کردم با تعاملی که بین من و شورای نمایش به وجود آمد کمترین حد ممکن تعدیل را داشته باشیم و به پیام فیلمم ضربه‌ای وارد نشود.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و بازی طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی و … دومین فیلم پس از «حوض نقاشی» در جدول آرای مردمی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر است.